تصمیم‌گیری در مورد تلگرام طی هفته‌ی جاری

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
محمد علی اسفنانی، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، بیان کرد که طی هفته‌ی جاری در مورد آینده‌ی فعالیت تلگرام در ایران تصمیم‌گیری خواهد شد.
تبلیغات

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه در هفته جاری آخرین وضعیت تلگرام مجددا بررسی می‌شود، گفت:

در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم گرفته شد که از سرور اصلی تلگرام خواسته شود محتوای غیراخلاقی آن با توجه به آنچه که مد نظر مسئولان ایران است حذف کند و برای این کار به آنها فرصت داده شد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خانه ملت، خبر آغاز فیلترینگ هوشمند تلگرام در ایران را غیرواقعی خواند و توضیح داد:

این خبر که پیغامی از سوی سرور تلگرام به کاربران آن در ایران ارسال شده مبنی براینکه «متاسفانه این پیام در کشور شما با توجه به محدودیت‌های محلی غیر قابل دسترس است» صحت ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که در فیلترینگ هوشمند -که پیش از این درباره شبکه اینستاگرام در ایران اجرا شده- به جای فیلتر کامل شبکه‌های اجتماعی، بخشی از محتوای آن از دسترس خارج خواهد شد، گفت:

در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم گرفته شد که از سرور اصلی تلگرام خواسته شود محتوای غیراخلاقی آن با توجه به آنچه که مد نظر مسدولان ایران است حذف کند و برای این کار به آنها فرصت داده شد.

وی با بیان اینکه احتمالا روز دوشنبه هفته پیش رو، جلسه بعدی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برگزار خواهد شد، افزود:

در این جلسه تصمیات جلسه آبان ماه پیگیری خواهد شد و با توجه به اقدامات یا تغییرات صورت گرفته توسط تلگرام، تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

اسفنانی همچنین اخبار تایید نشده درباره گفتگوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس جمهور روسیه در جریان سفر پوتین به ایران برای بررسی وضعیت تلگرام را کذب دانست و گفت:

مدیرعامل تلگرام فقط تبار و اصالت روسی دارد و تلگرام شرکتی است که موجودیت و اقدامات آن به روسیه مربوط نمی شود و حتی شنیده شده روسیه با پاول دروف، مشکلاتی نیز دارد؛ بنابراین خبر مذاکره وزیر ارتباطات با پوتین در رابطه با تلگرام دور از ذهن و غیر قابل تایید است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات