تیم کوک: کیفیت بالای دوربین آیفون نتیجه کار تیمی ۸۰۰ نفره صرفا روی این ماژول است

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل به تازگی از حقایق جالبی در رابطه با محصولات این کمپانی پرده برداشته است. وی کیفیت خوب دوربین آیفون‌های این کمپانی را نتیجه‌ی کار تیمی ۸۰۰ نفره عنوان کرده که تمرکز خود را فقط برای بهبود کارایی عملکرد این ماژول اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

 تیم کوک در جریان مصاحبه‌ای که اخیرا طی آن به سوالات مطرح شده در رابطه با اپل و محصولات این کمپانی پاسخ می‌داد، از این حقیقت پرده برداشت که تیمی بزرگ از متخصصان اپل اختصاصا روی دوربین و بالا بردن کیفیت این ماژول سخت‌افزاری که در آیفون‌های این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کار می‌کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تیم‌ کوک، این تیم ۸۰۰ نفره توسط گراهام تانسند رهبری می‌شود.

اطلاعات ارائه شده توسط تانسند گویای این موضوع است که ماژول دوربین مورد استفاده در آیفون اپل بیش از ۲۰۰ کامپوننت مجزا دارد. تانسند همچنین به وجود آزمایشگاهی اشاره کرده که در آن دوربین آیفون‌های اپل از تمام جنبه‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند. براساس گفته‌های تانسند، این دوربین‌ها در تمام شرایط ممکن مورد آزمایش قرار می‌گیرند. برای مثال اپل دوربین‌های خود را در محیط‌هایی با شرایط نور متفاوت از نور طبیعی محیط بیرون تا شرایط کم نور محیط‌های بسته مورد آزمایش قرار می‌دهد تا بهترین خروجی را در اختیار کاربران این گوشی‌ هوشمند قرار دهد.

لینک دانلود

تانسند در این مورد می‌گوید:

ما قادریم در این آزمایشگاه کلیه‌ی شرایط ممکن را برای آزمایش عملکرد دوربین شبیه سازی کنیم.

به طور حتم رقبای این کمپانی نیز از وجود چنین آزمایشگاه‌هایی برای تست محصولات خود بهره برده و چنین شرایطی را برای بهبود عملکرد دوربین خود ایجاد می‌کنند. اما با نگاهی به تیم بزرگی که اپل برای بهبود عملکرد دوربین آیفون‌هایش تشکیل داده، می‌توان به اهمیت دوربین در محصولات اپل و مخصوصا آیفون این کمپانی پی برد. معمولا اپل با عرضه‌ی نسل‌های جدید آیفون، کمپین‌های تبلیغاتی مستقلی را برپایه‌ی قابلیت‌های دوربین ایجاد می‌کند و در هر نسل نیز قابلیت‌های دوربین را در آیفون‌های خود افزایش داده و آن‌ها را بصورت پررنگ‌تری طی تبلیغات به کاربران نمایش می‌دهد.

در بخشی از این مصاحبه، فیل شیلر در مورد جایگزینی در محصولات این کمپانی و رقابت بین محصولات اپل اشاره کرد. وی به این موضوع اشاره کرده که هر یک از محصولات ارائه شده توسط اپل باید برای ایجاد احساس نیاز از سوی کاربران تلاش کنند. به عنوان مثال آیفون‌های اپل باید به اندازه‌ای خوب باشند تا کاربر به این موضوع بیندیشد که چه نیازی به آیپد دارد؛ یا در مورد تبلت‌های اپل، این محصولات باید به اندازه‌ی خوب باشند که کاربران در مورد احساس نیاز برای خرید یک لپ‌تاپ به چالش بکشند. شیلر به این موضوع اشاره کرد که محصولات اپل نیز برای جذب کاربران به سمت خود در حال رقابت با یکدیگر هستند و این کمپانی مشکلی با این مساله ندارد.

به طور حتم در صورتی که کاربران یکی از محصولات این کمپانی را از بین طیف گوشی‌های هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ و رایانه‌ی رومیزی انتخاب کنند، اپل بسیار خشنود خواهد بود. محصولات اپل به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کاربران را ناخودآگاه به سمت سایر محصولات این کمپانی نیز جذب می‌کنند، چراکه وجود ویژگی‌های مشترک که بهره‌گیری از آن‌ها مستلزم در اختیار گرفتن همه‌ی محصولات است، کاربران را متقاعد به خرید هر یک از این محصولات می‌کند. 

تیم کوک در مورد پرداخت مالیات از سوی اپل نیز اظهار نظر کرد. در حال حاضر اپل بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد خارج از خاک آمریکا دارد که انتقال آن به داخل این کشور این کمپانی را ملزم به پرداخت مالیات سنگینی به دولت می‌کند. تیم کوک در پاسخ به سوالی که در رابطه با این موضوع پرسیده شد، اعلام کرد که اپل تمام مالیاتی را که برای این کمپانی تعیین می‌شود، پرداخت می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

منبعtheverge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات