اپل قصد توسعه‌ی فناوری پیشرفته‌ و جدیدی برای صفحات نمایش محصولات خود دارد

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
بنابر گزارش جدید منتشر شده توسط بلومبرگ، اپل در کارگاهی تخصصی در تایوان در حال توسعه‌ی فناوری جدیدی در رابطه با صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند خود است. اپل در نظر دارد تا صفحات نمایش خود را باریک‌تر کرده، روشنایی آن‌ها را افزایش داده و مصرف انرژی این پنل‌ها را نیز کاهش دهد.
تبلیغات

گزارش جدید منتشر شده توسط بلومبرگ نشان از تمرکز اپل بر روی فناوری جدید صفحات نمایش در کارگاهی در تایوان دارد. در این کارگاه تخصصی حداقل ۵۰ نفر در حال کار هستند. این ساختمان که لانگتن نام دارد قبلا توسط کوالکام برای کار بر روی Mirasol استفاده شده بود. کارکنان این کارگاه متخصصان محلی هستند که برای کوالکام و شرکت تایوانی سازنده‌ی صفحات نمایش با نام AU Optronics کار می‌کرده‌اند.

به علاوه در این گزارش بیان شده است که اپل در آینده قصد استفاده از پنل‌های OLED را دارد. اپل واچ اولین محصول اپل بود که از پنل OLED بهره می‌برد؛ اما دیگر محصولات اپل تا به امروز به صفحات نمایش LCD مجهز شده‌اند.

در ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش ظرفیت تولید پنل‌های OLED توسط ال‌جی به گوشی می رسید تا بتواند در سال ۲۰۱۸ این پنل‌ها را برای آیفون‌های اپل تامین کند؛ حالا گزارش‌های جدید حاکی از افزایش ظرفیت تولید Japan Display به این منظور هستند. پنل‌های OLED نیاز به روشنایی پس‌زمینه نداشته و به این دلیل می‌توان آن‌ها را باریک‌تر کرده و به آسانی نیز حالت خمیده به آن داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات