ساخت ژل های خود ترمیم قدمی بزرگ در مسیر تولید لوازم الکتریکی خم شونده

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
محققان دانشگاه آستین تگزاس با کشف جدید خود ممکن است بتوانند مهم‌ترین مانع در مسیر ساخت لوازم الکترونیکی با قابلیت خم شدن را از پیش رو بردارند. مدارهای الکتریکی در اثر خم شدن می‌شکنند اما ژل جدید خود ترمیم شونده می‌تواند این مشکل را به صورت خودکار برطرف کند.
تبلیغات

محققان با ساخت ژل جدید امیدوارند تا مشکل شکستن مدارها در لوازم الکتریکی خم شونده و دارای انعطاف را رفع کنند. این ژل به محل اتصالات می‌چسبد چرا که این مناطق بیشترین آسیب‌پذیری را دارند. زمانی که در اثر خم شدن زیاد این مدارها بشکنند، ژل ساخته شده آن‌ها را ترمیم می‌کند.

این ژل از یک هیدروژل پلیمری رسانا و یک ژل متال لیگاند ساخته شده است که ترکیب آن‌ها از هیدروژل انعطاف بیشتری نیز دارد. بخش خود ترمیم این ژل از مولکول‌های قابل حل ترپایرادین تشکیل شده است که با اتم‌های روی کنار هم قرار گرفته‌اند.

این گروه از محققان متوجه شدند که با کنترل سنتز ژل می‌توانند ۱۰ برابر رسانایی بیشتر در قیاس با هیدروژل‌های مورد استفاده در باتری‌های کنونی را به دست آورند. به علاوه محققان در حال کار بر روی استفاده‌های احتمالی در فناوری‌های پزشکی و پوست مصنوعی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات