وزیر ارتباطات: بخش خصوصی باید اینترنت ما را درست کند، نه خارجی‌ها

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشکل اینترنت، اعلام کرده که بخش خصوصی باید اینترنت ما را درست کند، نه اینکه خارجی‌ها بیایند و اینترنت ما را بسازند.
تبلیغات

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پستی در مورد استقبال از رئیس‌جمهوری روسیه منتشر کرد که با واکنش جالب یکی از کاربران مواجه شد.

ایران و روسیه در حاشیه سفر ولادیمیر پوتین به تهران، با هم هفت سند همکاری امضا کردند که بیشتر در مورد تسهیل شرایط رفت و آمد اتباع دو کشور بود. کاربری با اطلاع از این موضوع در کامنتی برای پست وزیر نوشت:

ای کاش در کنار آن هفت سند همکاری که با روس‌ها امضاء کردید، یک سند هم امضا می‌کردید تا آنها بیایند و اینترنت ما را درست کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به این کاربر اعلام کرد:

اعتقاد بنده بر آن است که کسی نباید از خارج بیاید و اینترنت ما را بسازد. ما باید خودمان با حضور بخش خصوصی، مشارکت‌های مردمی و فعالیت بیشتر دولتی این حوزه را توسعه دهیم. دولت در همه جای دنیا روی زیرساخت‌ها که دیربازده، زمانبر و هزینه‌بر است سرمایه‌گذاری کرده و در بخش محتوا و فناوری حضور بخش خصوصی و مردمی موثر است. البته باید سایر دستگاه‌ها نیز با قرار دادن اطلاعات خود در شبکه ملی یا دولت الکترونیک به این روند سرعت بیشتری بخشند.

محمود واعظی از سال ۹۲ به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا کنون بارها بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرده است. حمایت از اپراتورهای خصوصی موبایل و اینترنت و شرکت در مراسم شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی، بخشی از توجه واعظی به بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات