تماشا کنید: ناسا برای اولین بار اقدام به کاشت گل در ایستگاه بین المللی فضایی می کند

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فضانوردان ناسا پس از موفقیت در کاشت گیاهان و سبزیجات در ایستگاه بین المللی فضایی، حال به سراغ کاشت گل‌ها در این ایستگاه رفته‌اند. فضانوردان مستقر در ایستگاه بین المللی فضای در تلاشند تا برای اولین بار اقدام به کاشت انواع گل‌ها در این ایستگاه ساخته دست بشر کنند.
تبلیغات

پس از آنکه فضانوردان موفق شدند تا انواع گیاهان خوراکی را در ایستگاه بین المللی فضایی کاشته و رشد دهند، حال فضانوردان در پی آنند تا برای اولین بار انواع گل‌ها را در مکان استقرار خود در مدار زمین پرورش دهند. براساس اطلاعات ارائه شده، این مرحله جزوی از یک برنامه‌ی بزرگ برای کاشت گیاهان در ایستگاه بین المللی فضایی است. این برنامه Veggie نام داشته و هدف از آن آزمایش میزان جاذبه‌ی محدود موجود در فضا روی گیاهان و موجودات زنده‌ی موجود روی کره‌ی زمین است.

لینک دانلود

ترنت اسمیت، مدیر برنامه‌ی Veggie در ایستگاه کندی در مورد کاشت گل در ایستگاه بین‌المللی فضایی چنین اظهار نظر کرده است:

کاشت و پرورش گل‌های موسوم به آهاری (Zinnia) یقینا منجر به افزایش دانش و آگاهی ما نسبت به واکنش گل‌ها در فضایی خواهد شد که جاذبه در آن بسیار کمتر از چیزی است که روی زمین شاهد آن هستیم.

در کنار بررسی اثر جاذبه‌ی کم در ایستگاه بین‌المللی فضایی، متخصصان در پی آن هستند تا اثر روانی وجود این موجودات زنده در ایستگاه بین المللی فضایی را روی فضانوردانی که روزها دور از زمین به دور این کره‌ی خاکی در آن گردش هستند، مورد بررسی قرار دهند.

لینک دانلود

یکی از مواردی که دانشمندان در پی بررسی آن روی گل‌های آهاری هستند، کنکاش واکنش گردافشانی در این گل‌ها در اثر قرار گرفتن در شرایط جاذبه‌ی پایین است. در صورتی که این پروژه همراه با نتایج موفقیت آمیزی باشد، در این صورت باید شاهد باز شدن مسیر برای احداث گلخانه‌های فضایی و دسترسی بیشتر فضانوردان به مواد غذایی تازه باشیم. فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی در مرحله‌ی بعدی اقدام به کاشت و پرورش گوجه فرنگی در سال ۲۰۱۷ خواهند کرد.

منبعengadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات