در پی حملات تروریستی به پاریس، گوگل تماس صوتی هنگ اوتز به فرانسه را رایگان کرد

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل برای کمک و همدردی با مردم پاریس، در سرویس هنگ‌اوتز، همه تماس‌های صوتی به فرانسه را رایگان کرده تا کاربران بتوانند به راحتی با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده‌شان که در پاریس زندگی می‌کنند تماس گرفته و جویای حال آنها شوند.
تبلیغات

در پی حملات تروریستی که دیروز در پاریس به وقوع پیوست، گوگل امکان تماس صوتی به فرانسه با استفاده از سرویس هنگ‌اوتز را موقتا رایگان کرده است. کاربران می‌توانند با استفاده از وب، اندروید و iOS به طور رایگان با فرانسه تماس گرفته و جویای حال بستگان و دوستانی که احتمالا در آنجا دارند، شوند. در پستی که گوگل این موضوع را در گوگل پلاس اعلام کرده، به کشور خاصی اشاره نشده و به نظر می‌رسد تماس صوتی از هر جای دنیا به فرانسه رایگان شده است.

تماس رایگان با فرانسه با هنگوتز

این حرکت گوگل باعث شد تا کمپانی‌های دیگر حوزه وب مثل فیسبوک نیز به فکر کمک به فرانسوی‌ها بیفتند. فیسبوک قابلیت جدیدی به نام Safety Check را فعال کرده که به پاریسی‌ها امکان می‌دهد تا با چک‌این کردن به خانواده و دوستانشان اطلاع دهند که سالم هستند و مشکلی برایشان پیش نیامده است. پس از این حمله، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هش‌تگ #PorteOuverte به معنای «درِ باز» سعی کردند به ساکنان پاریس بفهمانند که در چه جاهایی می‌توانند پناه و کمک بگیرند.

شهر پاریس دیشب همزمان با برگزاری نیمه دوم دیدار دوستانه آلمان-فرانسه با شش حمله تروریستی روبرو شد. این حملات در پنج نقطه از شهر پاریس رخ داد که دو نقطه از آن نزدیک استادیوم برگزاری بازی آلمان با فرانسه بود. تا کنون حدود ۱۵۳ نفر بر اساس این حملات کشته و تقریبا ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که حال ۸۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات