تیم کوک: سرفیس بوک مایکروسافت آنچنان محصول خوب و هیجان انگیزی نیست

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با آغاز فروش و عرضه‌ی آیپد پرو اپل، تیم کوک نیز در سخنانی به اهداف این کمپانی از عرضه‌ی آیپد پرو اشاره‌هایی کرده است. مدیرعامل اپل در یکی از سخنرانی‌های خود، سرفیس بوک مایکروسافت را محصولی که آنچنان از آن تعریف و تمجید می‌شود، ندانسته و در مقابل آیپد پرو را به عنوان جایگزین لپ‌تاپ و پی‌سی برای برخی از کاربران معرفی کرده است.
تبلیغات

 تیم کوک همزمان با عرضه‌ی آیپد پرو، مصاحبه‌ها و گفتگوهایی در شهرهای مختلف داشته است. تیم کوک با اشاره به آیپد پرو اعلام کرده که این محصول می‌تواند جایگزینی برای لپ‌تاپ و پی‌سی شماری از کاربران شود. اما بسیاری از کارشناسان امر و افرادی که از آیپد پرو استفاده کرده‌اند، راه درازی را پیش روی محصول جدید اپل دیده و آن را آماده جایگزین شدن با لپ‌تاپ و پی‌سی‌های مورد استفاده نمی‌دانند.

آیپد پرو تبلتی ۱۲.۹ اینچی است که می‌توان با قرار دادن آن در کنار کیبورد و قلم مخصوص، شمایی از آنچه که مایکروسافت در سری سرفیس خود ارائه می‌دهد را دید. با این وجود تیم کوک نگاه خوشبینانه‌ای به سرفیس بوک مایکروسافت ندارد. وی سرفیس بوک را محصولی می‌داند که سعی در انجام کارهای بسیاری دارد. به اعتقاد کوک سرفیس بوک درصدد ایفای نقش به عنوان یک تبلت و یک لپ‌تاپ است، در حالی در هیچ یک از این حوزه‌ها موفقیت چندانی را کسب نکرده است.

در حال حاضر روابط بین مایکروسافت و اپل را می‌توان خوب تصور کرد. البته تیم کوک پیش از این نیز سابقه‌ی بیان جملات نیش دار به ردموند‌ی‌ها را دارد. وی در سال ۲۰۱۲ در مورد محصول هیبریدی مایکروسافت چنین اظهار نظر کرده بود:

شما می‌توانید یک توستر را به یخچال وصل کنید، اما این ایده نمی‌تواند آنچنان که باید کاربر را راضی کرده و به عنوان یک راهکار عملی مورد استفاده قرار گیرد.

البته این روابط دو طرفه بوده و مایکروسافت نیز در جریان مراسم خود که پس از معرفی آیپد پرو برگزار شده بود، تیم کوک را به دلیل معرفی تبلتی با صفحه‌ی نمایش بزرگ، کیبورد و قلم سرزنش کرده بود. بسیاری از افراد و طرفداران مایکروسافت پس از معرفی آیپد پرو، آن را یک کپی برداری از سری سرفیس مایکروسافت خواندند.

با این حال، آیپد پرو همچنان از اینترفیسی شبیه به ماوس یا ترک‌پد بی بهره است. همچنین سیستم عامل آیپد پرو مبتنی بر iOS بوده و بر پررنگ شدن قابلیت‌های تبلت گونه‌ی آن تاکید بیشتری دارد. البته اظهار نظر تیم کوک در مورد جایگزین شدن لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌ها با استفاده از آیپد پرو را نمی‌توان بسیار منطقی خواند، چراکه این محصول هنوز قابلیت‌های لازم برای اینکار را ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات