یوتیوب پشتیبانی از ویدیو‌های واقعیت مجازی را اضافه کرد

جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
واقعیت مجازی حوزه‌ای است که اغلب کمپانی‌های بزرگ عرصه‌ی فناوری سرمایه‌گذاری عظیمی را روی آن انجام داده‌اند. گوگل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و حال پشتیبانی از ویدیوهای واقعیت مجازی و هدست واقعیت مجازی کاردبورد را در سرویس ویدیویی یوتیوب آغاز کرده است.
تبلیغات

 دقایقی پیش ساندار پیچای، مدیرعامل کمپانی گوگل با انتشار توییتی اعلام کرد که از این پس یوتیوب از ویدیو‌های واقعیت مجازی برای کاردبورد پشتیبانی می‌کند. گوگل، کاردبورد را به عنوان یک هدست واقعیت مجازی در جریان کنفرانس توسعه دهندگان سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. این هدست واقعیت مجازی برخلاف محصولاتی که توسط رقبا روانه‌ی بازار شده، از مقوا ساخته شده و کاربران می‌توانند به سادگی با خریداری آن و استفاده از الگو‌های موجود، هدست واقعیت مجازی خود را بسازند. حال این کمپانی پشتیبانی از ویدیو‌های واقعیت مجازی را برای این هدست در یوتیوب آغاز کرده است.

یوتیوب پیش از این از ویدیو‌های ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کرد، اما حال محتوای واقعیت مجازی نیز توسط این سرویس پشتیبانی می‌شد. در صورتی که به یوتیوب مراجعه کنید، می‌توانید ویدیو‌هایی را با پشتیبانی از کاردبورد ببنید که در منوی صفحه‌ی نمایش آیکون هدست واقعیت مجازی گوگل را نیز به همراه دارند.

گوگل برخلاف بسیاری از رقبایش، محصول بسیار ساده‌ای را به عنوان هدست واقعیت مجازی روانه‌ی بازار کرده است. البته با نگاهی به نوپا بودن این حوزه، می‌توان سیاست در پیش گرفته شده توسط گوگل را بسیار منطقی خواند. واقعیت مجازی هنوز به پختگی لازم نرسیده و از این‌رو بسیاری از کمپانی‌ها محصولات نهایی خود را روانه‌‌ی بازار نکرده و تنها به عرضه‌ی نسخه‌های پیش نمایش و مخصوص توسعه‌دهندگان اکتفا کرده‌اند، حال آنکه گوگل با انتخاب یک الگوی ساده، محصول خود را روانه‌‌ی بازار کرده و احتمالا با دریافت بازخورد کاربران در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خود در حال کار روی محصول بهتری است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات