تماشا کنید: پیشرفت فیزیکی ساخت مقر جدید اپل از نگاه پهپاد

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ساخت مقر جدید اپل همچنان ادامه دارد. انتشار ویدیوهایی که برگرفته از تصاویر ثبت شده توسط پهپادها است، در دوره‌های زمانی مختلف پیشرفت فیزیکی پروژه را نشان می‌‌دهد و حاکی از عظمت ساختمان جدید اپل است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید شما نیز تصاویر مربوط به مقر اصلی اپل را مشاهده کرده‌ باشید، اما باید به این موضوع اشاره کرد که عظمت ساختمان جدید اپل، هیچ گاه در ماکت‌ها و نمونه‌های نمایش داده شده مشخص نشده است. بهترین راه برای درک عظمت مقر جدید اپل، نگاهی به تصاویر ثبت شده با استفاده از پهپادها است. با استفاده از این تصاویر می‌توان میزان پیشرفت فیزیکی پروژه را نیز به عینه مشاهده کرد.

دانکن سینفیلد، جدیدترین ویدیوی ثبت شده از مقر اصلی اپل را در یوتیوب به اشتراک گذاشته است. این ویدیو مربوط به دو روز پیش بوده و دهم آبان ماه ثبت شده است. سینفیلد این تصاویر را با استفاده از پهپاد DJI خود که قادر است تصاویر ویدیویی با کیفیت 4K ثبت کند، تهیه کرده است.

لینک دانلود

مقر جدید اپل که معماری آن الهام گرفته از فضاپیما است، در فاصله‌ی ۱.۵ کیلومتری مقر کنونی اپل قرار دارد. مساحت ساختمان مرکزی مقر اصلی اپل که به شکل یک حلقه است با فضای سبز محصور شده توسط ساختمان بالغ بر ۲۶۰ هزار متر مربع است. ساختن فضایی به مساحت ۲۶۰ هزار متر مربع حتی روی کاغذ نیز عدد بسیار بزرگی است که البته دیدن تصاویر مربوط به این مقر، عظمت آن را بیش از پیش نمایش می‌دهد.

کاپرتینویی‌ها مقر جدید خود را محلی برای شکوفایی ایده‌های جدید و همکاری برای ساخت و توسعه سرویس‌ها و محصولات خلاقانه خوانده‌اند. انتظار می‌رود پس از انجام و پایان ساخت و ساز، اپل از سال ۲۰۱۷ مقر اصلی خود را به ساختمان فضاپیما شکل خود تغییر دهد.

یقینا هزینه‌ی ساخت چنین ساختمان عظیم و بزرگی با در نظر گرفتن استاندارهایی که اپل در نظر دارد، بسیار بالا است، اما این موضوع برای کمپانی اپل که بیش از ۲۰۵ میلیارد دلار پول نقد در حساب‌های بانکی خود دارد، رقم چندان بزرگی نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات