گوگل در تلاش برای توسعه پردازنده‌های اختصاصی خود است

سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی عنوان جدید شغلی توسط گوگل  تعریف شده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال «معمار تراشه‌های مالتی‌مدیا» است تا بتواند «طرح توسعه تراشه‌ها را رهبری کرده» و «با دیگر مهندسان برای رساندن تراشه‌ها به مرحله‌ی تولید» همکاری کند. این شرح شغلی جدید حاکی از آن است که به احتمال زیاد گوگل در تلاش برای تولید پردازنده‌‌ای با برند خود است.
تبلیغات

با توجه به عنوان شغلی جدید که در وبسایت گوگل لیست شده،‌ به نظر می‌رسد این شرکت در زمینه‌ی طراحی و تولید پردازنده‌های خود مصمم است و قصد قدم گذاشتن در مسیری مشابه اپل را دارد.

یک منبع آگاه در این خصوص بیان کرده است که عنوان شغلی توسط تیم پیکسل که به تازگی تبلت رده‌بالای خود با نام پیکسل سی را معرفی کرده، تعریف شده است.

تلاش برای توسعه‌ی تراشه‌ها نشان از این دارد که گوگل عزم خود را برای رقابت مستقیم با اپل و کنترل بیشتر بر محصولات خود جزم کرده این در حالی است که اپل سال‌ها است که کنترل تمامی محصولات از نرم‌افزار تا سخت‌افزار را در دست خود دارد.

تحلیل‌گر تراشه‌، جبم مک گرگور می‌گوید:

در حالت عادی شاید توجه زیادی به این عنوان شغلی نمی‌کردم چرا که طراحان سیستم گاهی اوقات نیاز به افرادی متخصص در زمینه تراشه نیز دارند.با این حال با توجه به روند کنونی جای شگفتی ندارد که گوگل نیز در تلاش برای توسعه‌ی تراشه‌های خود باشد تا بتواند به طور خاص با سرفیس پرو و آیپد پرو رقابت کند.

گوگل در حال حاضر از بیان هرگونه مطلبی در این مورد سر باز زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات