۶ سرویس گوگل رکورد یک میلیارد کاربر را ثبت کردند

یک‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
گوگل که حالا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت آلفابت محسوب می‌شود، با داشتن محصولات  و سرویس‌هایی نظیر اندروید، یوتیوب و موتور جستجوی خود پردرآمدترین عضو آلفابت هم به حساب می‌آید. طبق جدیدترین اخبار حالا گوگل دارای ۶ سرویس با تعداد کاربران بالای یک میلیارد نفر است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل به تازگی اعلام کرده است که ۶ محصول با بیش از ۱ میلیارد کاربر برای هرکدام دارد. روث پاروت - مدیر مالی این شرکت در گزارش مالی سه ماه سوم سال ۲۰۱۵ در  این مورد گفته است:

ما با در اختیار داشتن ۶ محصولی که بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند، در مورد فرصت‌های پیش روی گوگل بسیار هیجان زده هستیم.

شاید با شنیدن این جمله بسیاری از افراد متوجه این ۶ محصول شده باشند چرا که احتمالا از آن‌ها استفاده می‌کنند. یوتیوب، اندروید، جستجوی گوگل، نقشه‌ها، کروم و گوگل پلی ۶ محصولی هستند که در بین سایر خدمات گوگل بیشترین کاربر را در سطح دنیا دارند. پلی استور گوگل آخرین عضوی است که به گروه میلیاردی‌های گوگل پیوسته است. 

هرچند جستجوی گوگل، کروم و گوگل پلی محصولات و خدمات ساخته شده توسط خود گوگل هستند، ۳ مورد بعدی یعنی یوتیوب، اندروید و نقشه‌ها حاصل تصاحب شرکت‌های سازنده  آن‌ها توسط گوگل هستند.

اما با نگاه دقیق‌تر به میزان کاربران این خدمات و محصولات گوگل بهتر می‌توانیم به این نکته پی ببریم که در حال حاضر کدام خدمت گوگل بیشتری میزان کاربر را در سراسر دنیا دارد.  طبق گزارش‌ها اندروید حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کاربر در سطح جهان دارد. پس از اندروید، مرورگر اینترنتی کروم با ۱ میلیارد کاربر ماهیانه قرار دارد که ۴۰۰ میلیون نفر از این ۱ میلیارد، از نسخه موبایلی کروم استفاده می‌کنند. هرچند طبق برخی گزارش‌ها فیسبوک هم حدود ۱.۴ میلیارد کاربر دارد ولی نرم‌افزارهای واتس اپ و مسنجر این شرکت به ترتیب ۹۰۰ و ۷۰۰ میلیون عضو دارند که به این ترتیب می‌توان گفت دامنه کار گوگل به مراتب گسترده‌تر از فیسبوک است. 

ساندار پیچای- مدیر عامل گوگل هم در حین صحبت در مورد گزارش مالی این شرکت اعلام کرد:

ما از داشتن چنین پایگاه کاربری بالایی بسیار خرسند هستیم و دستاوردهای زیادی در این زمینه داشته‌ایم هرچند که برخی از سرویس‌های ما که کاربران بسیار بالایی هم دارند، درآمدزایی چندانی به طور مستقیم برای ما ندارند. تمامی خدمات ما در کنار هم تجربه‌ای منحصر بفرد و پایدار برای کاربران رقم می‌زنند و این باعث رشد بیشتر می‌شود. همچنین از آنجا که حالا مقیاس کاربران سرویس‌های ما بالای یک میلیارد نفر است ما زیرساخت‌های خود را نیز تقویت می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات