گوگل درصدد بازگشت به بازار چین است

شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
بنابر گزارش‌های جدید منتشر شده، گوگل راه‌اندازی دوباره‌ی سرویس‌‌های خود در کشور چین را آغاز کرده است و این کمپانی بزرگ قصد بازگشت به بزرگ‌ترین بازار فناوری دنیا را دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با این که گوگل در حال حاضر نیز جستجوها از چین را به سایت خود در هنگ کنگ منتقل می‌کند، اما محصولات مربوط به گوگل مپز بار دیگر در دسترس کاربران چینی قرار گرفته است. برای شروع، امکان استفاده از نسخه‌ی مرورگر گوگل مپز و نرم‌افزار Google Earth هم اکنون در دسترس کاربران از بیجینگ چین قرار گرفته است.

گائو چونهوی، که اولین وبسایت شخصی چین را در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی کرده است، در حساب کاربری ویبو خود بیان کرده است که گوگل بخشی از سرورهای خود را به شهرهای بیجینگ، شانگهای و گوانگژو منتقل کرده است.

دیگر محصولات گوگل مثل جیمیل، اخبار و پلتفرم دانلود اپلیکیشن‌ها در حال حاضر از چین غیرقابل دسترس هستند. گوگل این سرویس‌های خود را در پی اختلافی که با رگولاتور چین در سال ۲۰۱۰ داشت، از دسترس چینی‌ها خارج کرده است. با این حال مدیر عامل جدید گوگل، ساندار پیچای، اعلام کرده است که در انتظار روزی است که این شرکت بتواند به شهروندان چینی نیز خدمت‌رسانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات