سیناپتیکس با معرفی کنترلر حساس به فشار، فناوری فورس تاچ را به پرچمداران اندرویدی می‌آورد

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) روز گذشته‌ی کنترلر نمایشر لمسی جدید خود را با عنوان ClearPad 3700 و قابلیت تفکیک فشار وارده معرفی کرد. این کمپانی امیدوار است تا محصولش در اغلب پرچمداران اندرویدی عرضه شده در سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار گیرد. پس از بکارگیری فناوری 3D Touch در آیفون‌های جدید اپل این فناوری احتمالا محبوب خواهد شد.
تبلیغات

پس از آنکه اپل در ساعت هوشمند خود و نسل جدید مک بوک پرو خود از قابلیت فورس تاچ استفاده کرد، نوبت به آیفون‌های این کمپانی رسید. ایفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس این کمپانی از نسخه‌ی پیشرفته‌ای از فناوری فورس تاچ با نام 3D Touch بهره می‌برند که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران می‌گذارد. حال کمپانی سیناپتیکس از کنترلر صفحه‌ی نمایش لمسی خود با نام کلیر پد ۳۷۰۰ رونمایی کرده و امیدوار است تا این ماژول در بسیاری از پرچمداران اندرویدی که سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهند شد، مورد استفاده قرار گیرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که پیش از اپل نیز کمپانی هواوی فناوری مشابهی را در گوشی‌ هوشمند میت اس خود مورد استفاده قرار داده بود. به نظر می‌رسد با توجه به استقبال کاربران از این فناوری سال آینده‌ی شاهد عرضه‌ی محصولات مختلفی مبتنی بر این فناوری خواهیم بود. سیناپتیکس امیدوار است تا با بهره‌گیری از این فناوری در گوشی‌های هوشمند اندرویدی، این قابلیت در آینده‌ی نزدیک به یک فناوری مرسوم تبدیل شود.

کوین باربر، قائم مقام ارشد بخش تولید صفحه‌ی نمایش هوشمند سیناپتیکس در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

استفاده از فناوری فشاری در رابط کاربری گوشی‌های هوشمند قدم بعدی برای بهبود تعامل کاربران با گجت‌ها است که در آینده‌ی نزدیک به یک ویژگی مرسوم تبدیل شده و سیناپتیکس را به یکی از کمپانی‌های پیشرو در این زمینه بدل خواهد کرد. تولیدکنندگان بزرگ دنیای فناوری از جمله‌ی اولین مشتریان این فناوری هستند.

کنترلر جدید سیناپتیکس که نسل سوم از ماژول سنجش میزان فشار وارد شده است، علاوه بر قابلیت‌های معمولی نظیر اندازه‌گیری میزان فشار وارد شده در زمان لمس صفحه‌ی نمایش، ویژگی‌های جدیدی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که از جمله‌ی آن می‌توان به تنظیم سرعت اسکرول صفحه‌ی نمایش، روش‌های جدید برای زوم و تعویض تصاویر در زمان مشاهده‌ی گالری، منوهای جدید و سایر موارد اشاره کرد که باید دید نتیجه‌ی آن چگونه خواهد بود.

با وجود اینکه اپل این قابلیت را در گوشی‌هوشمند خویش قرار داده، اما هنوز باید منتظر بود و دید که اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ارائه شده‌ی مبتنی بر iOS چگونه می‌توانند از وجود این فناوری بهره ببرند.

نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات