بیش از چهار میلیارد نفر امسال را بدون دسترسی به اینترنت سپری خواهند کرد

سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
در عرصه‌ی فناوری بحث‌های زیادی در مورد جهان متصل به اینترنت مطرح است، اما واقعا چه تعداد کاربر دسترسی منظم به اینترنت دارند؟ به نظر می‌رسد با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه‌ی گسترش اینترنت، بیش از نیمی از مردم جهان کماکان از این امکان محروم هستند.
تبلیغات

کمیسیون Broadband سازمان ملل در گزارشی تخمین زده است که ۵۷ درصد جمعیت جهان (در حدود ۴.۲ میلیارد نفر) تا پایان سال ۲۰۱۵ به صورت منظم دسترسی به اینترنت نداشته باشند. این گزارش آنقدرها هم تعجب برانگیز نیست؛ زیرا دسترسی به اینترنت شدیدا به شرایط اقتصادی و اجتماعی وابسته است. در کشورهای کاملا توسعه یافته بیش از ۸۰ درصد مردم دسترسی منظم به اینترنت دارند که این میزان در فقیرترین کشورهای جهان به ۶.۷ درصد می‌رسد.

اینترنت رایگان یا ارزان از سوی شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک ممکن است در این شرایط مفید باشد، اما سازمان ملل معتقد است که این مشکل نیازمند راه‌حل جامع‌تری است. در کنار مسائلی مانند فقر، تصمیمات کلان دولت‌ها نیز در استفاده از اینترنت دخیل است. در بسیاری از نقاط دنیا دسترسی به محتوای نوشته شده به زبان‌های محلی آن منطقه دشوار است. متاسفانه هیچ راه حل سریعی که خواندن تمام سایت‌ها را برای این افراد ممکن سازد در حال حاضر وجود ندارد.

خوشبختانه اوضاع در آینده بهتر خواهد شد و چیزی در حدود ۶۰ درصد افراد در سال ۲۰۲۱ میلادی به اینترنت دسترسی خواند داشت. به لطف افزایش استفاده از اینترنت موبایل و پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد استفاده از آن، در سال ۲۰۲۰ وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کسانی که امکان استفاده از اینترنت ندارند در مناطق روستایی ساکن هستند و احتمالا به خطوط تلفن ثابت دسترسی ندارند. دسترسی به اینترنت پر سرعت برای این مناطق فعلا دور از انتظار است. احتمالا در آینده‌ی نه چندان دور، اینترنت پر سرعت برای این افراد دیگر یک آرزو نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات