سامسونگ پرونده‌ی نزاع پتنتی با اپل را به دادگاه عالی آمریکا می‌برد

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد منازعه‌ی پتنتی اپل و سامسونگ هیچگاه پایان نخواهد یافت. پس از صدور رای دادگاه که موافق خواسته‌ی اپل بود، حال کره‌ای‌ها دادخواستی ثبت کرده‌اند تا این پرونده در دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا که بالاترین مرجع قضایی این کشور است، مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
تبلیغات

سامسونگ دیروز دادخواستی را ثبت کرده تا پرونده‌ی دعاوی این کمپانی با اپل بار دیگر توسط عالی‌ترین دادگاه آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. اخیرا درخواست سامسونگ برای بررسی پرونده توسط دادگاه تجدید نظر فدرال رد شد، از این رو سامسونگ درصدد بررسی دوباره این پرونده در دادگاه عالی آمریکا است. چندی پیش سه قاضی دادگاه مربوط به این پرونده رای خود را بر علیه سامسونگ و به نفع اپل صادر کردند.

سامسونگ در دادخواست خود از دادگاه خواسته تا حکم اخیر دادگاه را در مورد پتنت‌های طراحی اپل باطل کرده و این پرونده مجددا مورد بررسی قرار گیرد. کمپانی کره‌ای در حال حاضر مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار را از بابت این نزاع پتنتی به اپل بدهکار است. این میزان از جریمه به دلیل زیر پاگذاشتن پتنت‌های اپل توسط سامسونگ تعیین شده است. البته هیئت منصفه جریمه‌ی ۱.۰۵ میلیارد دلاری را به این میزان کاهش داد. قاضی لوسی کُه تایید کرده که برخی اشتباهات محاسباتی توسط ژوری اتفاق افتاده است. دادگاه تجدید نظر فدرال در شهر واشنگتن، پیش‌تر جریمه را با حذف برخی موارد به ۳۸۲ میلیون دلار کاهش داد.

هفته‌ی گذشته سامسونگ موفق شد تا یکی دیگر از پتنت‌های اپل را از بررسی حذف کند. با استفاده از این امکان کره‌ای‌ها می‌توانند در دادگاه آینده جریمه‌ی تعیین شده را به علت یکی از پتنت‌هایی که هم‌اکنون دیگر بخشی از پرونده نیست، کسر کنند.

با توجه به قانونی که طرفین را از اجرای حکم باز می‌دارد، اپل باید تا پایان یافتن دادگاه‌ها و صدور حکم قطعی مبنی بر دریافت خسارت صبر کند. البته در صورت قبول بررسی پرونده توسط دادگاه عالی، شاید شاهد کاهش بیش از پیش جریمه‌ی تعیین شده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات