برگزاری رویداد Startup Weekend این بار در همدان

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
مطالعه 9 دقیقه
به زودی استارت‌آپ ویکند همدان برگزار می‌شود. واژه ی استارت آپ ویکند برای خیلی مردم عبارتی غریب به حساب می آید. اگر شما نیز جز همین دسته از این مردم هستید، با ادامه ی این مطلب همراه باشید تا کمی اطلاعات و آشنایی کوچکی را از این رویداد آموزشی - تجربی کسب کنید.
تبلیغات

استارت آپ و استارت آپ ویکند

  • استارت آپ ویکند (Startup Weekend) به معنای شروع کار در آخر هفته همان رویداد جهانی و سه روزه ای است که می خواهیم از آن صحبت کنیم.
  • استارت آپ (Startup) به موسسات و کسب و کار هایی گفته می شود که بدون سرمایه ی اولیه شروع به کار می کنند تا پس از مدتی به رونق برسند. معمولا استارت آپ های موفق از طریق استارتاپ ویکند شروع به فعالیت می کنند.

اغلب مردم این دو واژه یعنی (استارت آپ) و (استارت آپ ویکند) را با هم اشتباه می کنند.

استارت آپ ویکند برای چه؟

این رویداد افرادی را در حوزه ی دیجیتال، ارتباطات، اطلاعات و فناوری به علاوه افراد دیگری در زمینه ی کسب و کار ، کار آفرینی و... جمع می کند و هدف های آن را می توان در چند مورد خلاصه می کرد:

۱. ایجاد کسب و کار های جدید (استارتاپ)

۲. ارائه و توجه به ایده های نو

۳. شناخته شدن افراد فنی و متخصص از جمله: برنامه نویسان، گرافیست ها و ...

۴. کسب تجربه ی کاری و آموزش افراد در زمینه ی کار آفرینی

درباره ی رویداد استارت آپ ویکند و نحوه ی برگزاری

این رویداد تا کنون بیش از هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر در دنیا برگزار شده است. در استارت آپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است: کار، کار و فقط کار! این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند، ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می‌گردد.

استارت آپ ویکند همدان

استارت آپ ویکند در ایران

نماینده ی جهانی استارت آپ ویکند در ایران ایمان داوودیان برای اولین بار این رویداد را در تهران برگزار نموده است. طبق آمار رسمی استارت آپ ویکند در ایران از این رویداد تا به حال 3500 کار آفرین از 34 رویداد در 16 شهر ایران حاصل شده است. در حال حاضر رویدادی که قرار است در چند روز آینده برگزار شود اولین استارت آپ ویکند همدان می باشد.

ایمان داووددیان

مدیر پروژه کانون کارآفرینان ایران، مدیر پروژه و نماینده جهانی استارتاپ ویکند ایران مدیر پروژه کانون کارآفرینی ایران و یکی از فعال ترین افراد در حوزه کارآفرینی در کشور است .او نقش فعالی در توسعه استارتاپ ویکند در ایران داشته است.وی یکی از برگزار کنندگان استارتاپ ویکند در تهران و بیرجند و تسهیل گر رویدادهای استارتاپ ویکند در ایران می باشد.

استارت آپ ویکند همدان

دبیر استارت آپ ویکند همدان، محمد مهدی ظهیری به همراه تیم برگزاری، مسئولان استارت آپ ویکند در همدان هستند.

ثبت نام در سایت swhamedan.com

محمد مهدی ظهیری

مدیریت موسسه فرهنگی دیجیتال نورالرضا (ع) متخصص و توسعه دهنده آندروید و ویندوز ، گرافیست و طراح تخصصی - رتبه اول برترین رویش انقلابی دومین جشنواره رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی کشور- دارای مدرک توسعه دهنده آندروید از دانشگاه صنعتی شریف تهران - کسب دیپلم افتخار در جشنوار فیلم کوتاه عمار- ؛ معاونت فنی سامانه پیام کوتاه 811 - از فعالان فضای مجازی قرارگاه خاتم (ص) - جوان نمونه فناوری اطلاعات استان همدان در سال 1394 از سوی وزارت ورزش و جوانان ، مشاور و توسعه دهنده کسب و کار ، شتابدهنده کسب و کار آنلاین ، نماینده جهانی استارتاپ ویکند همدان.

اعضای تیم برگزاری افراد زیر هستند:

۱. محمد مهدی هوشیار بخش

۲. عادل ایمانی

۳. محمد مهدی رحیمیان

داوران حاضر در این رویداد نیز نفرات زیر هستند:

۱. علیرضا امیدوار: عضو هیات مدیره کانون کار افرینی ایران، عضو هیات مدیره کانون کار افرینی ایران و مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی و بنیاد بانو مهری نیک ، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی کسب و کار مسئولیت پذیر از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، لیسانس در رشته علوم سیاسی و فوق لیسانس در رشته سیاست گذاری عمومی از دانشگاه تهران می باشد. وی مدیر مطالعات راهبردی گروه مشاوره آتیه بهار بوده است که مشاوره های اقتصادی ، سیاسی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می داده است. وی عضو هیات مدیره شرکت AHP می باشد. وی فعالیتهای گوناگونی را در ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی چون کمپین روز کار داوطلبانه نوسط کارکنان بنگاههای اقتصادی در کشور به انجام رسانده است. . وی همچنین هم اکنون نایب رییس کمیته متناظر استاندارد ISO26000 در موسسه استاندارد کشور می باشند و عضو کمیته راهبری پروزه منطقه ای حاکمیت شرکتی می باشد. وی دارای مدرک حاکمیت شرکتی از مرکز مالی بین المللی بانک جهانی می باشد و دوره حاکمیت شرکتی را در مرکز اموزشی خاورمیانه دانشگاه جرج واشنگتن دبی به پایان رسانده است و دوره عضو هیات مدیره مستقل را در موسسه حقوقی بین الملل در استانبول گذارنده است.. وی همچنین دانش اموخته مدیریت و رهبری سازمانهای غیر دولتی از دانشگاه هاروارد می باشد. وی هم کنون مشاور کمیته اجتماعی شورای شهر تهران و مشاور کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی ایران می باشد.

 ۲. مهرداد نادری: مدیر عامل سوپکس SUPEX مخفف سازندگان و پویندگان کهکشان سعادت، دانشجوی دانشگاه هاروارد و کارشناس ارشد طراحی و ساخت صفحات وب از کشور آمریکا می باشد. همچنین دو بار عضویت ویژه در مایکروسافت، مجوز تدریس در 106 دوره بین المللی و تدریس در دانشگاههای تربیت مدرس و پدافند خاتم الانبیاء، و همچنین موسسات برتر کشور همچون سماتک و فراتر از دانش از دیگر بخش های رزومه ی ایشان می باشد. و هم اکنون مدیر عامل موسسه فرهنگی سازندگان و پویندگان کهکشان سعادت می باشد.

 ۳. امیر قیاسوند: فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر - نرم افزار و کارشناس ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه علم و صنعت ایران است. امیر سابقه 12 ساله در حوزه فناوری اطلاعات ایران دارد و طی این مدت پروژه های زیادی را در این حوزه مدیریت نموده و یا به عنوان توسعه گر به سرانجام رسانده است.همچنین ایشان سابقه سال ها مدیریت در شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی را دارد که موجب شناخت کافی از هر دو حوزه شده است. در طی سالهای گذشته بجز فعالیت کاری ایشان سابقه تدریس در دانشگاه های ملی، آزاد و... را یکی از افتخارات خود می داند و در طی این مدت چندین مقاله را در کنفرانس ها وژورنال های علمی به چاپ رسانده است.

و نهایتا مربیان استارت آپ ویکند همدان:

۱. نیما رحیمی: موسس شرکت فناوری IT Masters، فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه علم و صنعت ایران؛ علاقه مند به تدریس و پژوهش، سابقه ۴ سال تدریس دروس برنامه نویسی پیشرفته و گرافیک کامپیوتری در دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان کمک مدرس، موسس شرکت فناوری IT Masters فعال در حوزه طراحی وب سایت و سیستم های آموزش الکترونیکی، سابقه مدیریت فنی مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران، موسس استارتاپ های Open Learning فعال در حوزه آموزش های آنلاین و پلاک چند؟ در حوزه املاک و مستغلات،

۲. مجید مرادیان: مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار، 6 سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک را دارد و به عنوان مدیر حوزه آنلاین بیت دیفندر در ایران فعالیت کرده. او دانش آموخته MBA است و در حوزه بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی با شرکت های مختلفی همکاری داشته. در سال های اخیر به عنوان مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار به رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند.

 ۳. میلاد احرام پوش: مشاور کسب و کارهای آنلاین، فارغ التحصیل مهندسی برق- الکترونیک و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش کسب و کار الکترونیک از دانشگاه شهید بهشتی است. میلاد بنیانگذار بزرگ ترین جشنواره نرم افزارهای موبایل در ایران است. وی از برگزارکنندگان کنفرانس وب و موبایل ایران است که بزرگ ترین گردهمایی فعالان وب و موبایل در ایران محسوب می شود. میلاد از نویسندگان قدیمی فناوری اطلاعات در روزنامه های ایران، جام جم، عصرارتباط و همینطور مجلات چلچراغ و دانش و کامپیوتر بوده و همینک به عنوان مدیر روابط عمومی گروه جی اس ام فعالیت می کند. تجربیات قبلی و رشته تحصیلی میلاد در کسب و کارهای الکترونیکی سبب شده که وی در زمینه مشاوره کسب و کارهای الکترونیکی و همینطور مشاوره در زمینه روابط عمومی کسب و کارهای نوپا فعالیت کند.

۴. فرید شاهمردی: مشاور کسب و کار، کارشناس ارشد کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید ، مدیرعامل شرکت گردشگری سفرخانه ایرانیان ، موسس استارتاپ سراچه ، کارآفرین حوزه گردشگری ، مشاور استارتاپ ها واحدها و شرکت های مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، مدیر اجرایی برنامه های کارآفرینی،همکار مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و دانشگاه در اجرای برنامه های ترویجی کارآفرینی،برگزاری دوره های تدوین طرح کسب و کار و مدل کسب و کار در چند سال اخیر، مدرس کارآفرینی،برگزیده سه دوره ایده پردازی.

 ۵. مجتبی فرهانچی: کارشناس پارک علم و فناوری، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، کارشناس پارک علم و فناوری استان همدان و سر ارزیاب شرکت های دانش بنیان در استان های همدان و کردستان می¬باشد. در طی سه سال گذشته تجربه داوری طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و جشنواره استانی انتخاب فناوران برتر را داشته است. به فعالیت های NGO یی علاقه مند است و سابقه مدیریت یک سازمان مردم نهاد فعال در عرصه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست را در کارنامه فعالیت های داوطلبانه خود دارد. به واسط اشتغال یک ساله در سازمان صنعت، معدن و تجارت، شناخت نسبی از وضعیت واحدهای صنعتی استان همدان دارد و در زمینه نوشتن طرح کسب و کار (Business Plan) به ارایه مشاوره به کارآفرینان و فناوران می پردازد.

۶. محمد جواد وثاق: مشاور ارشد مدیریت کارآفرینی، وی دانش آموخته ارشد مدیریت کارآفرینی است. از ویژگی هایش می توان به خلاقیت و توانایی مربیگری اشاره داشت. او همیشه در حال یادگیری در حوزه کارآفرینی و نوآوری و خلاقیت است و سعی دارد که از هر فرصتی برای انتقال تجربیاتش در زمینه کسب و کارهای جدید استفاده کند. تخصص اصلی وی در زمینه تصمیم گیری استراتژیک و نیت کارآفرینانه است. وی تاکنون موفق به برگزاری چندین کارگاه خلاقیت در کسب و کار شده است.وی یکی برترین مربیان بومی استان محسوب می گردد.

۷. مسعود یوسف پور: متخصص امنیت و شبکه، وی حدود ۱۰ سال هست لینوکس کار میکند و در شرکت های مختلف بعنوان مدیر واحد توسعه متن باز فعالیت کرده است. از ۶ سال پیش وارد حوزه امنیت شده و بعنوان مدیر واحد امنیت و شبکه فعالیت کرده است . ۵ سال که بعنوان مدرس لینوکس فعالیت میکند و سعی میکند تا جایی که بتواند فرهنگ متن باز و لینوکس رو گسترش دهد . آخرین پروژه وی مدیر واحد شبکه و امنیت گروه راهبرد بیان بوده درحال حاظر هم ضمن تدریس لینوکس ، در شرکت ها و سازمان های مختلف بعنوان مشاور امنیت و متن باز فعالیت می نماید.

این رویداد که از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و اداره ی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان حمایت می شود، قرار است در تاریخ 21 مرداد 1394 مصادف با 12 آگوست 2015 در شهر همدان برگزار شود. مکان برگزاری این رویداد مجتمع هنری شهید آوینی (تئاتر شهر) می باشد.

ثبت نام در سایت swhamedan.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات