واعظی: «تلگرام»فیلتر نمی‌شود اما قابلیت استفاده از استیکرها مسدود می‌شود

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام کرد که قرار نیست تلگرام یا هیچ شبکه‌ی اجتماعی دیگر فیلتر شود اما به شرط اینکه قوانین کشور در آن‌ها زیر پاگذاشته نشود. تلگرام نیز فیلتر نخواهد شد اما قابلیت استفاده از استیکرها به دلیل ساخت و اشتراک گذاری استیکرهای غیرمجاز، مسدود می‌شود.
تبلیغات

محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور که در سفری دو روزه در استان همدان حضور یافته بود پس از رونمایی از نخستین سیستم رایانش در باره‌ی شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار نظر کرد.

واعظی در باره‌ی استیکرهای توهین آمیز در تلگرام گفت:

مسئولین تلگرام با همکاران این نهاد تماس گرفته و عذر خواهی و عنوان کردند سیستمی برای همه کاربران دنیا طراحی کرده‌اند که کاربر بتواند استیکر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی کاربران در ایران از این موضوع سو استفاده می‌کنند بنابراین مسئولان تلگرام عنوان کرده‌اند این امکان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضور داشته باشند.  در پاسخ آنان عنوان کردم که در صورت عدم تکرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

واعظی در ادامه به فعالیت شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز اشاره کرد و گفت:

هر شبکه اجتماعی که در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیر اخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات