سامسونگ تولید تراشه‌ مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری را به نقشه راه خود اضافه کرد

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ در حال حاضر با روش تولید 14nm FinFET پیشرو در ساخت پردازنده‌های موبایل است. اما این شرکت به لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بسنده نکرده و به نقشه‌ی راه خود رویه‌ی 10nm FinFET را نیز به طور رسمی اضافه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ به خبر تولید آزمایشی تراشه‌های ۱۰ نانومتری توسط TSMC واکنش نشان داده و تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری را در دستور کار خود قرار داده است تا مشتریان احتمالی که نیاز به این تراشه‌ها دارند را از دست ندهد. البته این شرکت برنامه‌ی اولیه تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری خود را که اواخر سال آینده‌ی میلادی است، تغییر نداده است.

در ماه مه گذشته، بخش سیستم LSI در حرکتی عجیب، تصاویر اولین ویفر ۱۰ نانومتری خود را منتشر کرد. این کار آن طور که از شواهد برمی‌آید به منظور جلوگیری از حرکت خریداران بزرگی مانند اپل به سمت TSMC انجام شده است.

پروسه‌ی ۱۰ نانومتری، در این حالت ۲۰ درصد عملکرد بهتری نشان داده و در عین حال مصرف باتری را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. آن طور که به نظر می‌رسد، رقابت برای تولید نسل جدید تراشه‌ها شدت گرفته است و شرکت‌های پیشرویی مانند سامسونگ و TSMC قصد دارند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات