Your Timeline: سرویس جدید گوگل به منظور ثبت مکان لحظه به لحظه کاربران

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل ویژگی جدیدی را توسعه داده که تمامی مکان‌هایی که کاربر در آنجا حضور داشته را به همراه تصاویر محل‌ها ذخیره می‌کند. این قابلیت به سرویس مپس گوگل اضافه شده  و همه‌ی کاربران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

گوگل قابلیت جدیدی را برای افرادی که همواره علاقه‌مند هستند تا از تمامی مکان‌ها تصاویر ثبت کنند را توسعه داده است. قابلیت جدید که Your Timeline نام دارد تمامی محل‌هایی که کاربر از آن‌ها عبور می‌کند یا برای مدتی در آنجا اقامت می‌کند را به همراه تصاویر محل‌ها ثبت می‌کند. این تصاویر بعدها قابل دسترسی بوده و به صورت تایم لاین و مرتب شده دسته بندی می‌شوند. در این سرویس می‌توان تصاویر را به اشتراک گذاشته و بر روی آن‌ها یادداشت‌هایی ثبت کرد. گوگل در زمینه‌ی ثبت اطلاعات و دسترسی به آن‌ها در هر زمان تجربه‌ی خوبی دارد.

سرویس نقشه‌ی گوگل همواره جزو برترین و مفیدترین سرویس‌های دیجیتالی به منظور دسترسی به نقشه است. به منظور دقت بالای این سرویس، از تکنولوژی‌های متعددی بهره گرفته شده است. سرویس نقشه‌ی گوگل در تمامی کاربردها مانند کاربردهای تجاری و شخصی می‌تواند بی عیب و نقص دسترسی به تمامی خیابان‌ها  و محل‌ها را فراهم کند؛ حال این سرویس به لطف قابلیت جدید می‌تواند خاطرات را نیز ذخیره کند!

تیم سرویس نقشه‌ی گوگل به تازگی قابلیت Your Timeline را معرفی کرده‌اند که راه جدیدی به منظور ذخیره کردن محل‌های کاربران است. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند محل‌هایی که قبلا  به آنجا سفر کرده‌اند را مرور کرده و به تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشند. این سرویس تصاویر را به تفکیک محل‌ها نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر پیش از این به پاریس سفر کرده بودید، این سرویس تمامی تصاویر مربوط به فرانسه را یک‌جا جمع می‌کند. این قابلیت بسیار کاربردی است زیرا به راحتی می‌توان توسط تصاویر خاطرات را زنده کرده و مروری بر روز‌های گذشته داشت. سرویس Your Timeline با سرویس‌ Google Photos به منظور ذخیره تصاویر در حساب‌های کاربری کاربران یکپارچه سازی شده است.

سرویس Your Timeline تنها در صورتی که Location History فعل باشد قابل دسترسی است. تصاویر ذخیره شده در این سرویس تنها برای صاحب حساب کاربری این تصاویر قابل نمایش است. این سرویس شخصی بوده و می‌توان آن را کنترل کرد. کاربر به اختیار خود می‌تواند تعیین کند که تصاویر کدام محل‌ها ذخیره شود و البته اطلاعات قابل حذف شدن و ویرایش است.

به لطف این سرویس جدید کاربران می‌توانند با روشی ساده به اطلاعات محلی خود دسترسی داشته باشند. سرویس Your Timeline می‌تواند به عنوان ابزاری برای مدیریت گوگل و تنظیمات Location History مفید واقع شود. با فعال شدن این سرویس گوگل قادر است تا اعلان‌های مربوط به آن را برای کاربر نمایش دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات