KGI: اپل در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵، ۵۴ میلیون دستگاه آیفون و ۴ میلیون دستگاه اپل واچ فروخته است

دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
پیش از آنکه اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را منتشر کند، مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام آشنای موسسه‌ی KGI گمانه‌های خود مبنی بر آمار فروش محصولات اپل را در گزارشی منتشر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیش از آنکه اپل رسما با گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ خود مستقیما به آمار و ارقام مربوط به فروش گجت‌های خود اشاره کند، مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه‌ی KGI در گزارشی به پیش‌بینی آمار فروش اپل پرداخته است. مینگ چی کو سابقه‌ی درخشانی در پیش‌بینی و گمانه‌زنی در خصوص وضعیت کمپانی اپل ومحصولاتش دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این تحلیل‌گر، اپل موفق شده تا در سه ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن، بیش از ۵۴.۲ میلیون دستگاه آیفون، ۸.۸ میلیون دستگاه آیپد، ۵.۴ میلیون دستگاه مک و ۳.۹ میلیون دستگاه اپل واچ را به فروش برساند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می‌توان به روشنی دید که فروش آیفون‌ها و مک‌ها به ترتیب ۵۴ و ۲۱.۶ درصد افزایش داشته است، در حالی که وضعیت برای آیپد همچنان خوشایند نیست و تبلت اپل کاهش ۳۳.۵ درصدی را در آمار فروش به خود دیده است.

مینگ چی کو، درخواست بالای بازاری نظیر چین را یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش فروش آیفون می‌داند. وی پیش‌بینی کرده که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی نرخ عرضه‌ی آیفون به بازار به ۴۰.۱ میلیون دستگاه کاهش داشته باشد. معمولا پس از ماه سپتامبر و عرضه‌ی نسل جدید آیفون، اپل شاهد رشد فروش می‌شود و از این‌رو سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی را باید زمان طلایی برای فروش آیفون نامید.

یکی از مواردی که گزارش مالی مربوط به فصل دوم ۲۰۱۵ را جذاب می‌کند، ارائه‌ی آماری از اپل واچ، ساعت‌هوشمند این کمپانی است که برای اولین بار به بازار عرضه شده است. مینگ چی کو میزان فروش اپل واچ را ۳.۹ میلیون دستگاه خوانده که احتمال افزایش ۴۱.۱ درصدی آن در سه ماهه‌ی سوم و رسیدن به آمار فروش ۵.۵ میلیون دستگاه پیش‌بینی شده است. کو معتقد است اپل در سال ۲۰۱۵ موفق به عرضه‌ی بیش از ۱۵ میلیون دستگاه اپل واچ به بازار خواهد شد. بخشی از افزایش فروش اپل واچ مربوط به ارائه‌ی این محصول در بازار‌های جدید است. مینگ چی کو معتقد است شاید برای جبران کاهش تقاضا، این کمپانی نسخه‌ی جدید از اپل واچ اسپورت را در رنگ‌های طلایی و زرد روانه‌ی بازار کند.

از نگاه کو، فروش آیپد در سه ماهه‌ی دوم سال جاری به کمترین حد خود رسیده، اما عرضه‌ی نسل جدیدی از آیپد مینی با بروزرسانی‌هایی نظیر پردازنده‌ی قوی‌تر و بدنه‌ی باریک و سبک می‌تواند این گجت را تقویت کند.  کو پیش‌بینی کرده که میزان فروش آیپد در سه ماهه‌ی سوم به ۱۱ میلیون دستگاه برسد که با این وجود باز هم در مقایسه با سال پیش از آن شاهد کاهشی ۲۸.۳ درصدی خواهیم بود.

کو در پایان به افزایش فروش مک‌های اپل اشاره کرده و روند صعودی برای این گجت‌ها را ادامه‌دار خوانده است. اپل گزارش مالی خود را ساعت ۱:۳۰ بامداد روز سه شنبه ارائه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات