دکتر بهزاد خارابی جایزه بنیاد علمی آلمان را دریافت کرد

پنج‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سرطان خون یکی از دردناک‌ترین بیماری‌هایی است که هنوز درمان قطعی و امیدوارکننده‌ای برای آن وجود ندارد. دکتر بهزاد خارابی ماسوله پژوهشگر برجسته ایرانی به دلیل تحقیقاتش بر روی این بیماری، از سوی یک بنیاد علمی تحقیقاتی برنده جایزه‌ی علمی سال ۲۰۱۵ شد.
تبلیغات

مراسم اهدای جایزه‌ی ۲۱۰ هزار یورویی به دکتر بهزاد خارابی در بنیاد یونگ با حضور حدود ۳۰۰ نفر از پروفسورهای رشته‌های مختلف تحقیقات پزشکی آلمان برگزار شد.

دکتر خارابی پس از دریافت مدرک دکترای ایمونولوژی، در سال ۲۰۰۸ آموزش‌های پیشرفته خود را به عنوان یک متخصص پزشکی در زمینه‌ی هماتولوژی و انکولوژی در دانشگاه بوخوم آلمان آغاز کرد. وی پس از یک سال، جذب مؤسسات تحقیقاتی بلژیک و ایالات متحده شد.

وی تحت نظارت Prof.Markus Muschen در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو (UCSF) هدایت و اجرای کار تحقیقاتی بسیار موفقی بر روی Cellular stress reaction با (Unfolded Protein Response) را برعهده داشته و دو بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توسط American Society of Hematology موفق به دریافت جایزه شده است.

دکتر بهزاد خارابی

دکتر بهزاد خارابی ماسوله در سال ۲۰۱۴ به آلمان بازگشته و در حال حاضر در کلینیک دانشگاهی RWTH Aachen بخش Clinic for Haematology, Oncology, Haemostaseology and Stem Cell Transplantation به عنوان معاون مرکز تحقیقاتی جامع سرطان خون آخن آلمان فعالیت می کند.

جایزه علمی تحقیقات بنیاد یونگ به دلیل تحقیقات دکتر خارابی در زمینه‌ی سرطان خون به وی اعطاء شده است.

نتایج اولیه تحقیقات این متخصص ۳۴ ساله نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی لوسمیک -سلول‌هایی که مسؤول شکست درمان و در نتیجه عود سرطان خون هستند- وابسته به برخی مکانیسم‌های استرس سلولی و بسیار پیچیده هستند.

جایزه بنیاد یونگ به این دانشمند جوان کمک می‌کند تا در زمینه تحقیقاتی خود، پروژه‌های جدیدی را به مرحله اجرا درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات