ساتیا نادلا چرایی اهمیت ویندوزفون در آینده را تشریح کرد

چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر اخراج بیش از چند هزار کارمند را تأیید کرد که همین امر گمانه‌ها در خصوص احتمال خروج از بازار گوشی‌های هوشمند را تقویت کرد؛ حال آنکه ساتیا نادلا با رد این موضوع، به آینده‌ی ویندوزفون و بخش موبایل امیدوار است.
تبلیغات

مایکروسافت با اخراج بیش از چندین هزار نفر از کارکنان خود، گمانه‌ها در خصوص کنار گذاشتن ویندوزفون را تقویت کرد؛ هرچند ساتیا نادلا با رد این موضوع، آینده‌ی بسیار خوبی را برای پلتفرم موبایل متصور است.

ساتیا نادلا در گفتگویی با ZDNet از ایده‌ها و نقطه نظرات خود درباره‌ی ویندوزفون و چشم‌انداز پلتفرم موبایل در مایکروسافت سخن گفته است.

پس از انتشار اخباری در خصوص اخراج بیش از ۷۰۰۰ نفر از مایکروسافت که اغلب کارکنان نوکیا بودند، ساتیا نادلا تولید انواع گوشی‌های هوشمند را در ایمیلی که به کارکنان ارسال کرده، وعده داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، مایکروسافت در آینده محصولاتی را با هدف کاربران تجاری روانه‌ی بازار خواهد کرد. این گوشی‌ها شامل انواع محصولات پرچمدار و رده‌پایین با در نظر گرفتن طیف وسیعی از کاربران خواهد بود.

نادلا در این خصوص گفت:

کاهش نیرویی که هفته‌ی پیش اخبار مرتبط با آن منتشر شد، هیچ تأثیری در برنامه‌ها و استراتژی ما نخواهد داشت؛ هرچند یقیناً این موضوع تأثیر خود را در دیدگاه عملیاتی ما نشان خواهد داد. من در پی تمرکز روی گوشی‌های هوشمندی هستم که پتانسیل افزایش سهم ویندوزفون از بازار گوشی‌ها را دارد. در حقیقت ما به دنبال محصولاتی هستیم که سهم مایکروسافت را افزایش دهد.

مایکروسافت برای پیشبرد برنامه‌های خود به دو سیاست عمده اشاره کرده است: مشارکت تعداد زیادی از تولیدکنندگان و عدم همکاری با کمپانی‌های دیگر که در اینصورت مایکروسافت تنها کمپانی عرضه کننده‌ی محصولات مبتنی بر ویندوز به بازار خواهد بود.

ساتیا نادلا با اشاره به سیاست مایکروسافت در ارائه‌ی رایگان بروزرسانی ویندوز 10، این موضوع را گواهی بر ادعای خود در مورد دیدگاه مایکروسافت در خصوص ویندوزفون خوانده است. به اعتقاد نادلا در خصوص افزایش کاربران ویندوز 10 و رسیدن به هدف مایکروسافت که اجرای ویندوز 10 روی بیش از یک میلیارد دستگاه است، ویندوزفون نیز روند رو به رشدی داشته و منفعت خواهد برد؛ چراکه با وجود اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز 10، توسعه‌دهندگان به سمت این پلتفرم جذب شده و در نتیجه ویندوزفون نیز سود خواهد کرد.

برای دیدن موفقیت سیاست‌های مایکروسافت باید به انتظار نشست؛ البته با توجه به روند مدیریتی ساتیا نادلا می‌توان به آینده امیدوار بود، چراکه این مدیرعامل درصدد آن است تا اشتباهات پیشین مایکروسافت را که منجر به خرید نوکیا شد، تکرار نکند.

وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بزرگ‌ترین اشتباهی که ما در گذشته مرتکب شدیم، تصور این بود که پی‌سی اصلی‌ترین گجت در دنیای فناوری است. امروزه چنین نیست و گجت‌های موبایل که غالباً شامل گوشی‌های هوشمند می‌شوند، دنیای فناوری را به تسخیر خود درآورده‌اند. البته نباید این چنین فکر کنیم که آینده متعق به این گجت‌ها است؛ چراکه داشتن چنین تفکری به معنای ارتکاب همین اشتباه برای بار دوم است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات