مایکروسافت راه آموزش به کامپیوترها را ساده‌تر می‌‌کند

دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی غول‌های فناوری امروزی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، نرم افزارهای خود را در زمینه‌های مختلف تکامل می‌بخشند؛ ولی مایکروسافت درصدد است تا برقراری ارتباط با ماشین‌ها را برای همه ساده‌تر کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پژوهشگران  مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه‌ای هستند که می‌تواند استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را عمومی‌تر کند. این تیم روی برنامه‌ای کار می‌کند که تقریباً به هر کسی این قابلیت را می‌دهد تا به کامپیوترها بیاموزند که چطور باید یاد بگیرند.

در یادگیری ماشین هر چه سیستم، داده‌های بیشتری دریافت کند باهوش‌تر می‌شود. به لطف یادگیری ماشینی، ایمیل شما خالی از اسپم خواهد شد و گوشی‌هوشمند شما بطور مداوم به درک بهتری از نیازهای شما بر مبنای حرف‌هایی که میزنید و کارهایی که می‌کنید، می‌رسد و شاید این فقط بخش ناچیزی از مزایای یادگیری ماشین باشد.

به عبارت دیگر چیزی که باعث شده در شرایط کنونی یادگیری ماشینی حرکت رو به جلوی سریعی نداشته باشد، کمبود افرادی است که دانش برنامه‌ریزی کامپیوترها برای یاد گیری زمینه‌ی بخصوصی را دارند. ولی با استفاده از فناوری جدید مایکروسافت، تقریباً همه می‌توانند یک الگوریتم را برنامه کنند و به آن بیاموزند که در یک زمینه مطالعاتی خاص چگونه عمل کند. برای مثال، تقریباً برای یک سرآشپز که حتی دانشی در مورد کد نویسی ندارد ساده خواهد بود تا به یک الگوریتم یادگیری ماشین بیاموزد که چگونه دستور غذاهای فوق‌العاده‌ی ایجاد کند. 

این برنامه مایکروسافت در حال حاظر در مرحله آزمایشی خود است؛ ولی مایکروسافت امیدوار است که در نهایت هر متخصصی در هر زمینه کاری مثل دکترها یا کسانی که در زمینه‌ی اطلاعات فعالیت می‌کنند، قادر به برنامه ریزی کردن الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای انجام کارهای مختلف باشند.

 البته هنوز مدت زمان زیادی تا رسیدن به این هدف باقی مانده است و تا آن زمان، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین باید به مراتب، بهتر از زمان فعلی شوند؛ بخصوص پیش از آن که برنامه‌نویسان آماتور بتوانند از آن‌ها در زمینه‌های گوناگون استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات