تماشا کنید: اعتیاد کودکان به فناوری، یک چالش جهانی

یک‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
با ورود هر نسل، عادات، طرز فکر و روش جدیدی نیز در فرهنگ یک جامعه تعریف می‌شود اما پیشرفت فناوری شکاف نسل فعلی با نسل قبل را بسیار بزرگ‌تر کرده است.
تبلیغات

اگر کمی دقیق‌تر به این موضوع بنگیرم، شکاف ایجاد شده بین طرز زندگی نسل جدید که با فناوری‌های روز رشد می‌کنند، بسیار محسوس‌تر است. Nature Valley برای نمایش این موضوع ویدیویی تهیه کرده که می‌توانید در ادامه بینید.

 اگرچه کشورمان به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان فناوری‌های روز در سطح جهانی ایفای نقش می‌کند، اما چالش‌های ایجاد شده در سایر جوامع توسعه یافته که درصد نفوذ فناوری و استفاده از گجت‌ها بسیار بیشتر است، در کشورمان نیز گریبان‌گیر خانواده‌ها به عنوان کوچک‌ترین واحد جامعه شده است.

یقیناً در میهمانی‌ها یا گردهمایی‌های خانوادگی، کودکانی را دیده‌اید که به جای بازی، سرگرم بازی با گوشی یا تبلت خود هستند؛ در صورتی که از جمله‌ی کودکان نسل جدید نباشید، دیدن چنین صحنه‌هایی بی شک شما را به یاد دوران کودکی خود خواهد انداخت که اغلب اوقات به بازی‌هایی که نیاز به تحرک فیزیکی بیشتری داشت، می‌پرداختید.

حتی ورود اولین نسل از کنسول‌ بازی به کشورمان نیز که مقارن با دوران نوجوانی نسل سوم و چهارم بود، به معنای صرف تمام وقت برای انجام بازی‌های کامپیوتری نبود؛ چراکه والدین چنین اجازه‌ای را به کودکان خود نمی‌دادند، اما هم‌اکنون شاهد این موضوع هستیم که کودکان حتی بیشتر از بزرگسالان سر در بازی‌های کامپیوتری و گجت‌های خود دارند.

همانطور که اشاره کردیم این موضوع فقط مختص کشورمان نیست و جوامع غربی نیز به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گجت‌های الکترونیک با چنین مسائلی مواجهند. Nature Valley با انتشار ویدیویی تبلیغاتی درصدد وارد کردن تلنگری به جامعه‌ی آمریکایی است که البته نمی‌توان مخاطبان این ویدیو را تنها محدود به این کشور کرد.

در این ویدیو سؤالی از افرادی که متعلق به سه نسل متفاوت هستند، پرسیده می‌شود. مضمون سؤال فعالیت‌هایی است که افراد در دوران کودکی انجام داده‌اند؛ همانطور که می‌توان حدس زد، در آخرین نسل، پاسخ‌ها بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی است. همه‌ی پاسخ‌های داده شده توسط کودکان، به انجام بازی‌های کامپیوتری، تماشای فیلم و ارسال پیام خلاصه شده است.

دیگر نمی‌توان کودکانی را در حال بازی فوتبال، هفت سنگ و سایر بازی‌هایی که در دوران کودکی مرسوم بود، دید. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات