شیائومی ثبت ۱۲ پتنت مرتبط با خودرو را درخواست کرد

سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی علاوه بر گوشی‌های هوشمند در زمینه تبلت، تلویزیون‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی هم فعالیت می‌کند و حالا خبر رسیده است که این کمپانی چینی قصد ورود به حوزه‌ی خودروهای الکتریکی را دارد.
تبلیغات

شیائومی تولید کننده شماره یک چین در بازار تلفن‌های هوشمند است همچنین این شرکت در بین ۵ شرکت اول تولید کننده گوشی‌های هوشند در دنیا است. اما شیائومی فقط گوشی تولید نمی‌کند به نظر می‌رسد حالا این شرکت قصد فعالیت در حوزه خودروهای الکتریک را نیز دارد.

از اخرین باری که اخباری مبنی بر فعالیت شیائومی در زمینه خودرو منتشر شده بود مدت زمان زیادی می‌گذرد و حالا اخبار جدیدی در این زمینه منتشر شده است. به نظر می‌رسد که شیائومی درخواست ثبت تعدادی از پتنت‌ها را در رابطه با خودرو داده است. طبق اعلام منابع خبری شیائومی درخواست ثبت  ۱۲ پتنت را ارائه کرده است.

اما آیا شیائومی واقعا مشغول کار روی یک خودروی هوشمند است؟ به نظر می‌رسد که همینطور است. با توجه به این که این شرکت در عرض ۵ سال از سال ۲۰۱۰ تاکنون موفق شده تا عنوان تولید کننده شماره یک چین را از آن خود کند به نظر می‌رسد انتظار حضور این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی چندان عجیب نیست فقط زمان آن دقیقا مشخص نیست. 

شیائومی بطور پیوسته در حال رشد است. این شرکت به تازگی خبر از عرضه‌ی گوشی‌های خود در برزیل داده است و تا پایان سال تولید محصولات خود را در هند هم آغاز می‌کند. باید دید که آیا در آینده نزدیک قصد آغاز فعالیت در کشورهای دیگر را هم دارند یا خیر. 

با توجه به این که شیائومی گوشی‌های هوشمند با کیفیت و با قیمت مناسب را به بازار عرضه کرده است انتظار یک خودروی الکتریکی با کیفیت و قیمت مناسب از شیائومی واقعا جذاب است. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات