آشنایی بیشتر با LaCie Fuel؛ آیا سوخت حافظه خود را تأمین کرده‌اید؟

چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ظاهر، نشان از سرّ درون دارد. این جمله را همراه با نام LaCie Fuel باید به یک سمت و سو سوق دهیم. در دنیایی که اطلاعات حرف اول را می‌‌زند، تاکنون چندین بار به فکر افزایش حافظه دستگاه خود افتاده‌اید؟
تبلیغات

همین مورد باعث شده است تا صنعت حافظه‌های ابری رشد چشمگیری داشته باشند. اما باید قبول کنیم که دسترسی به اینترنت همیشگی نخواهد بود! امکاناتی که می‌توان به صورت فیزیکی ایجاد کرد، نیاز به پهنای باند اینترنتی بسیار زیادی دارد. حال ما قصد داریم شما را با محصولی آشنا کنیم که خیال شما را از بابت حافظه راحت خواهد کرد و ویژگی هایی را به ارمغان می‌آورد که شاید به نحوه انتقال اطلاعات معنای تازه‌ای ببخشد.

احتمالا Wireless Plus از شرکت سیگیت را می‌شناسید. ماجرای سیگیت و شرکت Lacie  برمی‌گردد به سال ۲۰۱۰ که قراردادهای همکاری محکمی بین این دو شرکت بسته شد. Fuel قرار است به سبک طراحی، روحی تازه ببخشد تا حس لوکس‌گرایی بیشتری را لمس کنید.

طراحی

اگر دو قاب شیشه‌ای CD  را روی هم بگذارید، تقریباً هم اندازه Fuel خواهد شد. از لحاظ ضخامت، این دستگاه تفاوت زیادی با هاردهای اکسترنال عادی ندارد. با در نظر گرفتن مواردی چون ابعاد مربعی به ضلع ۱۱۵ میلیمتر ، نقش حک شده روی دستگاه و گوشه‌ی نارنجی رنگ آن می‌توانیم باک سوخت خودروهای صحرایی را متصور شویم!

وزن دستگاه ۳۰۰ گرم است. آن را روبروی خود بگیرید. دکمه پاور در کنار دو LED قرار دارد. LED اول مربوط به فعال بودن وای فای است و کناری مربوط به شارژ دستگاه؛ رنگ ‌LED شارژ دستگاه ربط مستقیمی به میزان شارژ Fuel دارد. در لبه چپ دستگاه هم پورت USB3 وجود دارد.

LaCie Fuel تنها در دو مدل قابل خرید است؛ یک ترابایت و دو ترابایت.سرعت چرخش دیسک‌ها 5400rpm است. در مدل دو ترابایت، سه پلیت 667 گیگابایت، همراه با ۳۲ مگابایت کَش وجود دارد. حداکثر تأخیر در انتقال اطلاعات ۵.۶ میلی ثانیه خواهد بود و قدرت مصرف نیز در حدود ۲.۳ وات بیشتر نیست. این که اطلاعات شما به صورت بی‌سیم ذخیره شود و بتوانید از انتقال راحت آنها بین دستگاه‌های منزل استفاده کنید، ارمغان بسیار با ارزشی است. Seagate برای راحتی هر چه بیشتر کاربر، اپلیکیشن‌هایی را بین پلتفرم‌های مختلف عرضه کرده است، از کیندل آمازون گرفته تا ویندوز RT.

شما می‌توانید با روشن کردن وای فای خود به این دستگاه متصل شوید و از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی یا مرورگر اینترنت از آن استفاده کنید. در هر صورت با توجه به سخت‌افزار در نظر گرفته شده تنها پنج دستگاه می‌تواند به صورت مستقل به آن متصل شود. شاید برای شما سوالی ایجاد شده باشد که با وصل شدن به وای فای این حافظه پس تکلیف اینترنت چه خواهد شد؟ Fuel می‌تواند همانند یک روتر نیز عمل کند یعنی شما Fuel را به اینترنت متصل کرده و سپس با اسمارت فون خود به Fuel وصل می‌شوید تا هم حافظه در دسترس باشد و هم اینترنت!

اکنون تست جالبی را با هم انجام می‌دهیم؛ چند نرم افزار را باز کرده و فایل مربوط را روی درایو ذخیره می‌کنیم. بر حسب ثانیه نتایج بدین‌صورت است.

WoW = World of Warcraft, BF3 = Battlefield 3, PS L = Photoshop Light, PS H = Photoshop Heavy, ID = Indesign, AE = After effects, Ill = Illustrator

chart luc

مسلماً در اعداد بالا هر چه نمودار به سمت پایین باشد بهتر خواهد بود و با یک دید کلی می‌توان گفت که Fuelاز نظر سرعت در میان رده‌ی محصولات ‌LaCie قرار دارد. اما این مورد بدین صورت نیست که شما فکر کنید در کار عادی باعث مشکل خواهد شد. چرا که اگر ویدیو  HD در هارد دیسک خود داشته باشید پنج دستگاه می‌توانند به صورت همزمان این ویدیو را تماشا کنند. در نهایت باید به باتری نیز اشاره کرد. باتری Fuel در صورت کار فشرده، ۱۰ ساعت دوام دارد. بدون شک می‌توان گفت که وجود Fuel برای شما در خانه جهت نگهداری اطلاعات شخصی بسیار مفید است. Fuel در کار های شخصی جز معدود دستگاه‌هایی به شمار می‌آید که در عین ظرفیت بالای باتری بهترین عملکرد را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

شما می توانید این دستگاه را از وب سایت شرکت نقش به این آدرس خرید کنید. همچنین از طریق تماس با شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۴۲۲۲ و ۰۲۱۸۸۶۴۴۲۱۹ می‌توانید در خصوص نحوه خرید این محصول اطلاعات لازم را بدست آورید و در صورت تمایل توضیحات بیشتری درباره کلیه محصولات LaCie دریافت کنید. صفحه وبلاگ نقش  هر روزه اخبار مهم دنیای اپل را منتشر می‌کند.

پایان رپورتاژ/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات