تیم کوک دلیل عرضه آیفون در رنگ طلایی را توضیح می‌ دهد

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این زمانی که شایعات در خصوص تولید آیفون در رنگ طلایی منتشر شد، بسیاری افراد این خبر را در حد شایعه می‌دانستند و انتظار تولید آن را نداشتند. اما بالاخره آیفون‌های طلایی رنگ عرضه شدند و حال تیم کوک دلیل اصلی این امر را توضیح می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل، همواره تأکید زیادی بر قدم گذاشتن این کمپانی در مسیر تکنولوژی‌های متفاوت و بروز اجتماعی دارد. اما اگر نگاهی بر محصولات اخیر اهالی کوپرتینو بیاندازیم، درک خواهیم کرد که قضیه چیزی فراتر از این موضوع است و آن هم چیزی نیست جز مبحث تجمل گرایی؛ این مبحث از آیفون5S طلایی رنگ آغاز شد، به آیپد طلایی رنگ رسید و در نهایت، مک بوک طلایی رنگ نیز پا به این عرصه گذاشت.

آیفون‌های طلایی حس لوکس بودن را بیش از هر زمان برای کاربران انتقال می‌دادند. در ابتدا، هنگامی که این دسته از آیفون‌ها عرضه شد بسیاری از کاربران آن را بیش از حد تجملاتی می‌دانستند و در آن زمان حتی شرکت اپل نیز دلیل قانع کننده‌ای برای عرضه‌ی این محصولات ارائه نکرد. حال تیم کوک پس از مدت‌ها در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی نسخه‌ی چینی زبان بلومبرگ دلیل عرضه‌ی آیفون‌های طلایی را توضیح می‌دهد.

کوک در این مصاحبه‌ تاکید بسیاری بر کشور چین داشت. به عقیده‌ی وی این کشور نقش عمده‌ای برای عرضه‌ی آیفون‌های طلایی دارد؛ زیرا رنگ طلایی در چین نشانه‌ی خوش اقبالی است و همچنین فلز طلا نیز در میان ثروتمندان این کشور محبوبیت بسیاری دارد. از این‌رو بر اساس گزارش سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۵، کشور چین دومین بازار بزرگ اپل به شمار می‌رود.

شرکت اپل پس از کسب موفقیت‌های بسیار در نتیجه‌ی عرضه‌ی آیفون‌ها طلایی، این روند را در تولید سایر محصولات خود از قبیل آیپد، مک بوک و اپل واچ نیز اعمال کرد. البته مدل طلایی اپل واچ در کشور چین با قیمت ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسد و پیش سفارش این محصول نیز در دقایق اول پس از باز شدن امکان ثبت نام، به پایان رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات