تماشا کنید: چک کردن لگ تلفن‌های اندرویدی با استفاده از یک روبات توسط گوگل

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
تلفن‌های اندرویدی همواره متهم به داشتن لگ و تأخیر در هنگام کار با دستگاه بوده‌اند. این مشکل از ابتدا گریبان‌گیر سیستم‌عامل گوگل بوده و یکی از اصلی ترین انتقاد‌هایی است که به اندروید وارد می‌شود. گفته می‌شود گوگل روباتی به نام OptoFidelity دارد که می‌تواند میزان لگ و تأخیر دستگاه‌های مجهز به اندروید و ChromeOS را اندازه‌گیری کند.
تبلیغات

از اولین روزهایی که اندروید به صورت گسترده در تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت، همواره نگرانی‌هایی از بابت لگ و تأخیر در عملکرد این سیستم‌عامل وجود داشت. بیشتر بررسی‌های تلفن‌های هوشمند اندرویدی، بخشی برای بررسی لگ دستگاه داشتند و به سرعت بین صفحه‌های خانه حرکت می‌کردند تا ببینند چه زمانی دستگاه لگ می‌خورد. حتی امروز که تلفن‌های اندرویدی به سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند مجهز شده‌اند و با پشتیبانی شرکت‌ها به نسخه‌های جدیدتر بروزرسانی می‌شوند، باز هم شکایت‌هایی از سوی کاربران مبنی بر افت فریم در هنگام کار با دستگاه وجود دارد.

بر اساس صحبت‌های فرانسوا بیوفورت، این کمپانی از یک روبات که توسط یک کمپانی فنلاندی به نام OptoFidelity توسعه داده شده، برای اندازه‌گیری تأخیرهای دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم استفاده می‌کند. بیوفورت که پیش‌تر او را با عنوان فاش کننده بزرگ ایرادات و حفره‌های کروم می‌شناختیم، اخیراً به استخدام گوگل درآمده تا تمام ایرادات را رفع کند.

همان طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، این روبات مکرراً نمایشگر را لمس می‌کند تا نحوه پاسخ‌دهی نمایشگر را مورد ارزیابی قرار دهد. بیوفورت در صفحه‌ی گوگل پلاس خود درباره این روبات پستی را منتشر کرده است. دلیل لگ‌هایی که این روبات کشف می‌کند، می‌تواند هم نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری باشد و با وجود آن که هنوز هم اندروید روی بسیاری از تلفن‌ها لگ و تأخیر دارد، گوگل بسیاری از مواردی که منجر به این لگ‌ها می‌شدند را برطرف کرده و این سیستم‌عامل بسیار روان‌تر از قبل شده است.

شاید در آینده دیگر شاهد هیچ لگ و تأخیری در دستگاه‌های اندرویدی نباشیم؛ روباتی مثل OptoFidelity دلیل مناسبی برای این ادعا است.

دانلود ویدیو

منبع Phonearena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات