اپل در بازه‌ی سه ماهه‌ی استفاده‌ی رایگان از سرویس استریم موسیقی، پول هنرمندان را پرداخت می‌کند

دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
تیلور سوئیفت هنرمندی است که روی خوشی به سرویس‌های استریم موسیقی نشان نداده است. این هنرمند که دست رد به سینه‌ی اسپاتیفای زده بود، سرویس موسیقی اپل را نیز رد کرد و دلیل این امر را عدم پرداخت مبلغی به هنرمندان در زمان ارائه‌ی سرویس رایگان به کاربران عنوان کرد. حال اپل چنین موضوعی را تکذیب می‌کند.
تبلیغات

تیلور سوئیقت پس از آنکه پیشنهاد اسپاتیفای را رد کرد، همکاری با اپل در مورد سرویس موسیقی این کمپانی را نیز نپذیرفت تا همچنان به ستاره‌ی‌ دست نیافتنی سرویس‌های استریم موسیقی بدل شده باشد. سوئیقت دلیل خود برای عدم همکاری با سرویس موسیقی اپل را عدم پرداخت حق هنرمندان در بازه‌‌ی سه ماهه‌ای خواند که کاربران می‌توانند از این سرویس موسیقی بصورت رایگان استفاده کنند. سوئیفت این تصمیم را نه به خاطر خود، بلکه برای حمایت از خوانندگان و هنرمندان نوپایی عنوان کرده که باید سه ماه صبر کنند تا در ازای گوش دادن به اثرشان، از اپل پول دریافت کنند. پس از اظهار نظر تیلور سوئیفت، ادی کیو، عنوان کرد که اپل قول می‌دهد تا حتی در بازه‌ی سه ماهه‌ی استفاده‌ی رایگان از سرویس موسیقیش، حق و حقوق هنرمندان را تمام و کمال بپردازد.

دلیل این تغییر سیاست به روشنی مشخص نیست؛ اما می‌توان به وضوح دید که اپل در پی کسب امتیاز‌هایی در مقابل سرویس اسپاتیفای است تا از این طریق کاربران را به سمت خود جذب کند. بی شک بزرگ‌ترین هنرمندی که می‌تواند کفه‌ی ترازو را برای اپل سنگین‌تر کند، تیلور سوئیفت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات