اپل گواهی استفاده از محتوای 4K سونی را اوایل ۲۰۱۳ گرفته است

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
براساس اسنادی که اخیرا توسط ویکی‌لیکس از سونی فاش شده، اپل از اوایل سال ۲۰۱۳، مجوز استفاده از محتوای سونی جهت آزمایش و استفاده را دریافت کرده است.
تبلیغات

 براساس اطلاعاتی که اخیرا توسط ویکی‌لیکس فاش شده، اپل از مدت‌ها قبل روی محتوای 4K کار می‌کند. قرارداد بین سونی و اپل توسط ادی کیو - قائم مقام مدیرعامل در زمینه‌ی نرم‌افزارها و سرویس‌های اینترنتی به امضاء رسیده است.

براساس این توافق اپل این حق را داشته است تا از محتوای 4K سونی برای آزمایش و استفاده در VOD (ویدیو بر پایه تقاضا) و پایه‌ی سیستم سرگرمی خانگی استفاده کند. این بدین معنی است که بر پایه‌ی این توافق اپل حق فروش محتوای 4K سونی را حداقل در فاز فعلی نداشته و تنها می‌توانسته از این محتوا برای آزمایش برنامه‌ی خود بهره ببرد. احتمالا پس از اتمام فاز بررسی و آزمایش، قرارداد دیگری بین اپل و سونی منعقد خواهد شد که به موجب آن امکان فروش محتوای 4K سونی از طریق iTunes یا هر سرویس دیگری میسر خواهد شد.

شاید اپل قصد داشته باشد تا از این محتوا در تلویزیون‌های خود استفاده کند. تلویزیون‌هایی که مدت‌ها است شایعات پیرامون آن وجود دارد و حتی تیم‌کوک نیز نسبت به این حوزه، ابراز علاقه کرده بود. اما مشخص است که اپل از دو سال پیش در حال آزمایش محتوای 4K روی بستر مورد نظر خود است. آنچه هنوز مشخص نیست آن‌که اپل در کجا قصد ارائه‌ی محتوای 4K را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات