با تلاش دانشمندان صورت گرفت: پمپاژ آب برخلاف جاذبه‌ زمین بدون صرف انرژی

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
دانشمندان موفق به یافتن راهی شده‌اند که با استفاده از آن می‌توانند آب را بصورت عمودی و رو به بالا بدون نیاز به انرژی خاصی پمپاژ کنند. در این روش از ترکیب کشش سطحی و مواد دافع آب استفاده شده است.
تبلیغات

هرچند دانشمندان موفق شده‌اند که بدون صرف انرژی خاصی آب را بصورت عمودی رو به بالا هدایت کنند، اما باید به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت نوید بخش تولید یک ماشین پمپاژ دائمی نیست، بلکه یافتن این موضوع مزایای دیگری دارد.

محققان در دانشگاه بی‌هانگ چین موفق شده‌اند تا لوله‌ای را که زاویه‌ی مناسبی دارد از طریق یک لوله‌ی بسیار باریک مسی با روکشی از ماده‌ی دفع کننده‌ی آب پرکنند که همین موضوع باعث شده تا آب پس از ورود به لوله‌ی پلاستیکی، به سمت پایین باز نگردد. حجم کوچک آب که وارد لوله‌ی پلاستیکی شده، در اثر کشش سطحی به سمت جلو پیش رفته که البته سرعت حرکت آب بسیار پایین است.

باید به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این سیستم تنها می‌توان آب را به اندازه‌ی یک سانتی‌متر به سمت بالا هدایت کرد، چراکه در غیر اینصورت اثر پدیده‌های اشاره شده کاهش یافته و در نتیجه جاذبه بر انرژی موجود غلبه می‌کند. همچنین آب وارد شده به لوله باید بصورت قطره‌ای باشد، چراکه در اینصورت با ورود هر قطره، کشش سطحی آب انرژی مورد نیاز را ایجاد می‌کند تا قطرات آب به سمت بالا حرکت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات