این Blastar است؛ بازی‌ای که ایلان ماسک در سن ۱۲ سالگی ساخت!

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک در ۱۲ سالگی بازی جالبی ساخته بود که هم‌اکنون می‌توانید تجربه‌اش کنید.
تبلیغات

ایلان ماسک را ممکن است با خودرو برقی تسلا یا پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ی فضایی شرکت اسپیس‌ایکس بشناسید. او یکی از موفق‌ترین افراد دنیا است و هم‌اکنون بیشتر از هر فرد دیگری ثروت شخصی دارد.

ماسک نوجوانی خود را در آفریقای جنوبی گذراند و وقتی تنها ۱۲ سال سن داشت، توانست یک بازی با پیش‌زمینه‌ای فضایی با نام Blastar را برای کامپیوترهای شخصی توسعه دهد، بازی که حالا به لطف قدرت اینترنت می‌توانید آن را بازی کنید.

در بازی ایلان ماسک در نقش فضانوردی تنها قرار می‌گیرید و مأموریت شما از بین بردن موجودات فضایی است که در حال حمل بمب‌های هیدروژنی هستند.

Blaster بیشتر شبیه ترکیبی از بازی‌های آرکید محبوب آن زمان یعنی Space Invaders و Asteroid است. هیچ‌وقت بیشتر از دو سفینه در صفحه نمایش حضور ندارند،‌ افکت‌های صوتی بسیار کمی در بازی وجود دارد و مانند بسیاری از بازی‌های آن زمان، هیچ پایانی در نظر گرفته نشده است.

شاید Blaster بی‌ارزش به نظر برسد اما وقتی به یاد بیاورید که توسط یک پسربچه‌ی ۱۲ ساله، آن هم در سال ۱۹۸۴، ساخته شده، به ارزش آن پی می‌برید.

ماسک کدهای بازی Blaster را با قیمت ۵۰۰ دلار به مجله‌ی PC Magazine و Office Technology فروخت. بعدها در زندگی‌نامه‌ی ایلان ماسک عنوان شد یک مهندس نرم‌افزار شرکت گوگل، کدهای این بازی را دریافت و آن را برای کار در قالب HTML 5 بازنویسی کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات