نرخ مکالمه داخل استانی 100 درصد افزایش یافت (بروزرسانی)

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
پیشنهاد مخابرات برای تغییر تعرفه‌های تلفن‌ثابت در کمیته تخصصی رگولاتوری بررسی و نهایی شد. بر این اساس نرخ مکالمه داخل استانی از ۳۰ به ۷۰ ریال و نرخ مکالمه خارج استانی 20 درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

طبق اعلام مسئولان، امسال تعرفه‌های تلفن‌همراه ثابت می‌ماند؛ اما تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت در دستور کار است.

در آخرین اخبار منتشر شده مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود:

مخابرات در قالب 5 سناریو درخواست افزایش مجموعه‌ی خدمات تلفن‌ ثابت شامل تماس داخل استانی،‌ تماس خارج استانی، هزینه‌ی آبونمان و هزینه‌ی اولیه اتصال را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه داده است.

معاون رگولاتوری پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به تعرفه‌ی بسیار پایین مکالمات ثابت داخل استانی، احتمال تغییر تعرفه‌ی داخل استانی و آبونمان وجود دارد، اما مخابراتی‌ها و مسئولان دولتی اعلام جزئیات درباره‌ی تعرفه‌های جدید را به زمان پس از تصویب تعرفه‌ها موکول می‌کردند.

بر این اساس مشخص شد که تعرفه‌های جدید تلفن ثابت در کمیته‌ی تخصصی مربوطه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نهایی شده که پیش از ارسال به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب نهایی، موضوع اختلاف میان مخابرات و وزارت ارتباطات مطرح شد.

به این ترتیب وزیر ارتباطات اعلام کرد که به دلیل تعلل مخابرات در ارائه‌ی برنامه توسعه، افزایش تعرفه تلفن ثابت از دستور کار خارج شد.

اما دوباره تعرفه‌ی نهایی تلفن ثابت تصویب شد و در کمیته‌ی تخصصی رگولاتوری، تعرفه‌های جدید به شرح زیر است:

قیمت هر دقیقه تماس داخل استانی از 30 ریال به 70 ریال تغییر خواهد کرد. پیشنهاد مخابرات برای این تعرفه دقیقه‌ای 100 ریال بوده که در رگولاتوری تعدیل شده است.

همچنین قیمت هر دقیقه تماس بین‌استانی از 330 ریال به 400 ریال افزایش خواهد یافت. پیشنهاد مخابرات برای این تعرفه دقیقه‌ای 500 ریال بوده که در رگولاتوری تعدیل شده است.

حداقل مبلغ آبونمان (برای خطوط بی‌کارکرد طی دوره) نیز برای شهرهای بزرگ 50 هزار ریال و در شهرهای کوچک 20 هزار ریال خواهد بود.

بروزرسانی:

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره افزایش یافتن یا نیافتن تعرفه تلفن ثابت با بیان اینکه پیش از این سناریوهای مختلفی را برای تغییر تعرفه‌ها به رگولاتوری ارسال کرده بودیم، اعلام کرد که درباره‌ی سرنوشت این پیشنهادات اطلاعی نداریم که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات چه تصمیمی گرفته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت:

ما در شرکت مخابرات بحثی درباره‌ی تغییر تعرفه‌ها در رسانه‌ها مطرح نکرده‌ایم. البته پیش از این سناریوهای مختلفی را برای تغییر تعرفه‌ها به رگولاتوری ارسال کرده بودیم که اگر هر یک از این پیشنهادات مصوب می‌شد در نهایت ممکن بود در درآمد شرکت مخابرات حدود 15 تا 17 درصد افزایش داشته باشد.

داود زارعیان همچنین گفت:

درباره‌ی سرنوشت این پیشنهادات نیز ما اطلاعی نداریم که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات چه تصمیمی گرفته است.

همچنین جهانگیر اسدی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این باره گفت:

از اساس بحث افزایش دو برابری تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ گاه مطرح نبوده و خود وزیر ارتباطات نیز بر افزایش نهایتا 15 درصدی تعرفه‌ها تاکید داشتند.

وی افزود:

علاوه بر این تصمیماتی که در کمیته کارشناسی ما هم مطرح می‌شود مبنای کار نبوده و مبنای کار مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

اسدی در عین حال یادآور شد:

ما در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از خرداد ماه همچنان منتظر طرح توسعه مخابرات هستیم اما تا کنون در این زمینه گزارشی به دست ما نرسیده در حالی که اولین مکاتبات ما در این حوزه مربوط به اوایل خرداد ماه می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات