نرم افزار جدید میزان درد را از چهره افراد تشخیص می دهد

پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اگر انیمیشن Big Hero 6 را تماشا کرده و با شخصیت Baymax آشنایی داشته باشید، حتما اطلاع دارید که این روبات قابلیت شناسایی درد افراد را داشت. حال در دنیای واقعی با الهام گرفتن از این ایده، کامپیوترها به زودی بدون پرسیدن درد کاربر، میزان رنج و درد کشیدن وی را از روی چهره تشخیص خواهد داد.
تبلیغات

محققان دانشگاه سن‌دیگو نوعی الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند میزان درد را با مشاهده‌ی حالات چهره‌ی افراد تشخیص دهد. به عنوان مثال اگر کاربر در حال لرزیدن یا خم کردن ابروهای خود باشد، احتمالا درد و رنج بسیاری را تجربه می‌کند و نرم افزار جدید این حالت را تشخیص می‌دهد. الگوریتم جدید اگرچه همانند والدین رنج فرزندان را تشخیص نمی‌دهد اما قادر است همانند یک پرستار میزان درد را شناسایی کند.

pain-computer-algorithm-ucsd

همان طوری که می‌توان تصور کرد، این تکنولوژی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. پرستارها می‌توانند با استفاده از آن، میزان درد بیمار را پس از عمل تشخیص دهند. علاوه بر این، روبات‌های پزشکی می‌توانند برای بیماران درمان و دارو تجویز کنند. همچنین دکترها هم می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی، روش‌های درمان را اصلاح کنند و از این‌ پس بیماران برای گذراندن طول درمان نیازی به منتظر ماندن بیش از حد نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات