کروم برای اندروید، کاملا متن باز شد

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
گوگل امروز بخش باقی مانده از کدهای مربوط به مرورگر کروم برای اندروید را بصورت متن باز در مخزن Chromium آپلود کرد. بر این اساس کروم برای اندروید حالا کاملا متن باز است و برنامه نویسان می‌توانند هر گونه تغییراتی را در آن اعمال کنند.
تبلیغات

Chromium نام پروژه‌ی مرورگر متن باز گوگل است که گوگل هر چند وقت یک بار قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند. هرچند محصول نهایی پس از کامپایل، نام کروم را خواهد داشت، اما توسعه دهندگان می‌توانند کد را در اختیار داشته و نسخه‌های مختلف ویرایش شده را تحت نام Chromium منتشر کنند. این اقدام گوگل احتمالا باعث می‌شود تا مرورگرهای مختلف و متنوعی بر پایه‌ی کرومیوم عرضه شود. جالب است بدانید که اوپرا از سال ۲۰۱۳، مرورگر تحت اندروید خود را بر پایه‌ی Chromium توسعه داده است. 

 تا پیش از این، کرومیوم فقط برای دسکتاپ عرضه می‌شد اما از هفته‌ی گذشته تیم کرومِ اندروید خبر از ارائه‌ی آن برای مرورگر اندروید نیز داد.

مرورگر کروم برای اندروید بیش از ۱۰۰ هزار خط کد دارد.

انتظار می‌رود به زودی شاهد استفاده بسیار از کدهای مربوط به پروژه‌ی کرومیوم در مرورگرهای مختلف تحت اندروید باشیم. اگر شما هم توسعه‌ دهنده‌ی تحت پلتفرم اندروید هستید و تمایل به استفاده از این پروژه دارید به صفحه‌ی Chromium مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات