اخراج ۷٫۰۰۰ نفر از کارکنان بلک بری و شایعات در مورد تصاحب آن توسط مایکروسافت

یک‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای اخیر شایعات حول خرید بلک بری توسط مایکروسافت بسیار افزایش یافته است. به نظر می‌رسد ساتیا نادلا در نظر دارد تا نداشته‌های مایکروسافت را با خرید کمپانی‌های دیگر جبران کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت درصدد خرید بلک بری با پرداخت ۷ میلیارد دلار است.
تبلیغات

دیروز شایعاتی در خصوص علاقه‌ی مایکروسافت به خرید بلک بری منتشر شد. امروز گزارشی منتشر شده که نشان از علاقه‌ی مایکروسافت برای خرید این کمپانی به قیمت ۷ میلیارد دلار دارد. بلک بری موفق شده تا در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد و پس از ماه‌ها سود اندکی را به جیب بزند. این کمپانی اعلام کرده که در جهت رسیدن به سوددهی بیشتر در نظر دارد تا ۷٫۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

جان شن، مدیرعامل بلک بری در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما تصمیم گرفته‌ایم تا گوشی‌های هوشمند خود را از نظر نرم‌افزار، سخت‌افزار و کاربردهای تجاری بیش از پیش تقویت کنیم و این تصمیم کارکنان ما در اقصی نقاط جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حال حاضر ما باید درآمد حاصل از گواهی‌ها و نرم‌افزار خود را افزایش دهیم. در ماه‌های آتی خواهید دید که رشد فزاینده‌ای در مورد فعالیت‌های مرتبط با فروش و بازاریابی روی خواهد داد. ما به همکاری استراتژیک با سایر کمپانی‌ها ادامه خواهیم داد و سعی خواهیم کرد تا تمرکز خود را برای بالا بردن فروش و همچنین ارائه‌ی پیشنهادات جدید قرار دهیم.

براساس گزارش‌های منتشر شده بلک بری مصداق بارز سرویس تجاری است که می‌تواند به مایکروسافت کمک کند و حتی شنیده‌ها گویای این موضوع است که مایکروسافت کمپانی‌های سرمایه‌گذاری را برای ارزیابی این خرید به کار گرفته است. مایکروسافت برای تصاحب نوکیا نیز ۷ میلیارد دلار پرداخت کرد. با توجه به اینکه مایکروسافت سیاست خود را برای ارائه‌ی سرویس‌های تجاری متمرکز کرده، می‌توان این خرید را تاحدود بسیار زیادی منطبق بر سیاست‌های ردموندی‌ها خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات