سامسونگ پلتفرم اینترنت اشیا Artik را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ امروز از پلتفرم اینترنت اشیا خود با نام Artik رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این پلتفرم می‌توانند راهکارهای بهتری را در حوزه‌ی اینترنت اشیا ارائه کنند. سامسونگ برای آغاز فعالیت‌ها در حوزه‌ی اینترنت اشیا سه ماژول Artik 1، Artik 5 و Artik 10 را د راختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
تبلیغات

ماژول سخت‌افزاری Artik 1 از وجود سنسور حرکت سنج 9 محوره به همراه قابلیت ارتباط بلوتوث بهره می‌برد. Artik 5 از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز و همچنین حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. قوی‌ترین نمونه‌ی عرضه شده Artik 10 است که از وجود حافظه‌ی رم 2 گیگابایتی در کنار پردازنده‌ی 4 هسته‌ای و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی آنبورد به‌همراه ارتباط بی‌سیم بهره می‌برد. یکی از قابلیت‌های Artik 10 پشتیبانی از Zigbee است. زیگ‌بی یک استاندارد ارتباطی برد کوتاه است.

یانگ سان، مدیر استراتژی سامسونگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

ما پیشرفته‌ترین و امن‌ترین پلتفرم اینترنت اشیا را برای توسعه معرفی کردیم. با توجه به بستر پیشرفته سامسونگ و توانایی این کمپانی در تولید پردازنده‌های پیشرفته سیلیکونی، Artik این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا ایده‌های خود را به محصولات کاربردی تبدیل کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به وب سایت اختصاصی این پلتفرم مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات