با پورتنا دستیار صوتی پورت شده کورتنا برای اندروید آشنا شوید

یک‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گروهی از هکر‌های ایتالیایی با نام OrangeSec مدعی‌ شده‌اند با نفوذ به درون کورتنا توانسته‌اند شبیه این دستیار صوتی را برای اندروید بسازند. OrangeSec نام فرزند اندروید/ویندوزفونی خود را پورتنا گذاشته‌اند.
تبلیغات

پورتنا با سرور‌های مایکروسافت برای تبادل داده ارتباط برقرار می‌کنند، اما راه ارتباطی آن از طریق پورت‌های محدود نیست. گروه OrangeSec هنوز نتوانسته تمام ویژگی‌های دستیار صوتی کورتنای ویندوزفون را درون پورتنا جای دهد. اما این دستیار به همان شکل که کورتنا با ویندوزفون ادغام می‌شود، می‌تواند با یک دستگاه اندرویدی، کاملا ادغام و هماهنگ شود.

پورتنا البته مشکلات بزرگتری نیز دارد. برای مثال این دستیار صوتی تنها قادر است به زبان ایتالیایی صحبت کند و به صورت آفلاین نیز کار نمی‌کند. OrangeSec در تلاش برای توسعه ویژگی‌های این دستیار صوتی است، اما ظاهرا هک شدن قابلیت‌های کورتنا بیشتر جنبه نمایشی دارد. همانطور که می‌دانید بسیاری از دوست‌داران کورتنا علاقه‌مند به استفاده از این دستیار در دیگر پلتفرم‌ها هستند و پورتنا می‌تواند زنگ خطری برای مایکروسافت باشد. مایکروسافت هنوز زمان مشخصی را برای معرفی کورتنا در اندروید و iOS اعلام نکرده اما در نهایت این اتفاق خواهد افتاد.

مایکروسافت البته به ساخت نسخه پورت شده‌ی دستیار خود واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرده است: 

ما معتقدیم بهترین راه برای لذت بردن از تمام {قابلیت‌های} کورتنا از طریق مایکروسافت و در اختیار داشتن ویندوزفون و نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 میسر می‌شود.

می‌توانید ویدیو معرفی پورتنا توسط گروه هکر‌های ایتالیایی را در زیر تماشا کنید:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات