گوگل در تلاش برای سازگاری اندروید وِر با آیفون است

جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس منبعی معتبر و نزدیک به توسعه دهندگان اندروید ور، گوگل در حال کار بر روی این پلتفرم است تا بتواند آن را با گوشی هوشمند آیفون سازگار کند، این فرآیند تقریبا آخرین مرحله‌های فنی خود را سپری می‌کند. اگر گوگل این تغییرات را ارائه کند و البته اپل هم اجازه‌ی این توسعه را صادر کند، اندروید ور به طور مستقیم با اپل‌واچ وارد رقابت می‌شود.
تبلیغات

در حال حاضر ننیجه کار این تیم توسعه دهنده این است که اندروید وِر از طریق یک اَپ بر روی آیفون کار می‌کند و از برخی قابلیت‌های مقدماتی نظیر اعلانات پشتیبانی می‌کند. درست مانند اندروید، اندروید وِر روی آیفون نیز از قابلیت‌هایی مانند کارت‌های حاوی اطلاعات گوگل ناو، جستجوی صوتی و البته سایر قابلیت‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد اندروید وِر در آیفون از برخی ویژگی‌های مختص خود گوگل مثل جیمیل هم پشتیبانی خواهد کرد. همچنین در این حالت آیفون باید از چندین قابلیت‌ پیشرفته همانند اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس مخصوص گوگل پشتیبانی کند. در تصویر زیر نیز نمونه‌ای از ساعت اندروید ور را مشاهده می‌کنید که اعلانیه‌ی اپلیکیشن فیس‌تایم را به نمایش درآورده است.

00verge

اما علاوه بر این هنوز سئوالات بی‌جواب بسیاری باقی مانده است. پبل که ساعت‌های هوشمند خود را سازگار با هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس تولید می‌کند، قابلیت‌های جالبی را برای سازگاری بیشتر با آیفون ارائه کرده است؛ یکی از این ویژگی‌ها کنترل موسیقی و اپلیکیشن‌های ساعت است که همه‌ی آن کاملا سازگار با گوشی آیفون و ساعت هوشمند کار می‌کنند. به همین دلیل گوگل نیز می‌تواند عملکرد مشابه این را به انجام برساند. تا به حال چندین توسعه دهنده‌ی شخص ثالث توانسته‌اند با ارائه‌ی راه‌حلی نوین، سازگاری اندروید ور را با آیفون فراهم سازد. توسعه دهنده‌ای دیگر کدهای روت آی‌اوای را بر روی نسخه‌ی ۴٫۴ از اندروید پیاده سازی کرده‌ که مدعی است توسط این روش سازگاری کامل اندروید ور با گوشی آیفون فراهم می‌شود. ماه اکتبر سال پیش، جف چانگ مدیر تولید اندروید ور اعلام کرده بود که امکان سازگاری و برقراری ارتباط بین اندروید ور و آیفون غیرممکن است.

جف چانگ در اعلانیه‌ای به یکی از منابع معتبر گفته است:

ما همواره دوست داریم تا کاربران بسیاری از امکانات ما بهره‌مند شوند، بنابراین برای تحقق دادن به اهداف خود و بهره‌مندی افراد بیشتر، ما سازگاری اندروید ور با آیفون را فراهم خواهیم کرد.

اما سوال مهم‌تر این است که آیا اپل یک اَپ همراه را برای سازگاری آیفون با محصولات اندروید ور در اَپ استور خود می‌پذیرد؟ بدون شک اپل انگیزه زیادی برای پذیرش این خواسته ندارد آن هم در شرایطی که قصد دارد با اپل واچ بازار ساعت‌های هوشمند را به تسخیر خود در بیاورد. ضمنا گوگل و اپل سابقه زیادی در نزاع بر سر تأیید اَپ‌های فیمابین دارند. علاوه بر مطالب گفته شده هنوز هم یادمان نرفته که در سال 2010 اپل به صراحت اعلام کرده است اَپ‌هایی که به نوعی در آنها از سایر پلت‌فرم‌ها اسم برده شود، از دید این شرکت برای حضور در اپ‌استور مردود هستند و هر طور هم که حساب کنیم نام اندروید وِر کلمه اندروید را فریاد می‌زند بنابراین مشکل بزرگ دیگر هم نام اندروید وِر است.

در حالی که گوگل اعلام کرده هنوز چیزی برای معرفی در این مورد وجود ندارد اپل هم از هرگونه اظهار نظر در مورد سازگاری اندروید وِر با آیفون خودداری کرده است.

 حالا که صحبت از اندروید وِر شد شاید خوب باشد که بگوییم خبرهایی از بروزرسانی جدید اندروید وِر برای اندروید منتشر شده است. به نظر می‌رسد این بروزرسانی که در آینده نزدیک ارائه می‌شود شامل پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و وای فای می‌شود.

به نظر شما آیا اپل اجازه سازگاری محصولات مجهز به اندروید وِر با آیفون را می‌دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات