با ویژگی‌های جدید اندروید 5.1 آشنا شوید

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
بروزرسانی جدید اندروید 5.1 به تازگی برای برخی دستگاه‌های خانواده نکسوس گوگل منتشر شده است و در آینده‌ای نزدیک برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های ساخت دیگر شرکت‌ها نیز ارائه می‌شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر ویژگی‌هایی که با نصب اندروید 5.1 بدست خواهید آورد.
تبلیغات

اگر یکی از دستگاه‌های جدید خانواده نکسوس همچون نکسوس 6، نکسوس 9 یا نکسوس 5 در اختیار دارید و بروزرسانی جدید اندروید را نصب نکرده‌اید، هم‌اکنون به بخش تنظیمات بروید، بر روی About Phone تپ کنید و بروزرسانی جدید اندروید 5.1 را نصب کنید. 

۱. ویژگی Device Protection

دیواس پروتکشن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در اندروید 5.1 حضور دارد و نقش ویژگی ضد سرقت را در گوشی شما ایفا می‌کند. هر کدام از دستگاه‌های خانواده نکسوس که به این نسخه بروزرسانی شوند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

android-5-1-01

شیوه کار Device Protection به این شکل است که اگر دستگاه گم یا دزدیده شود، همچنان قفل می‌ماند تا اینکه خودتان با اکانت گوگل وارد شوید. حتی اگر کسی فکتوری ریست کند، باز هم موفق به باز کردن قفل دستگاه نخواهد شد. برای فعال کردن این ویژگی باید یک قفل صفحه امن (همچون پین یا الگو) و همچنین یک حساب کاربری در گوگل داشته باشید.

۲. وای‌فای باهوش‌تر

android-5-1-09

دستگاه مجهز به اندروید 5.1 اکنون می‌تواند شبکه‌های وای‌فایی را به خاطر بسپارد که یا اینترنت در آن‌ها موجود نبوده یا سرعت آن پایین بوده است تا در آینده به صورت خودکار به آن‌ها متصل نشود. این هوش بیشتر وای‌فای در زمان استفاده از اینترنت هتل‌ها و رستوران‌هایی که سرعت پایینی دارند، کاربردی است.

۳. بهینه شدن حالت Priority

Priority Mode حالتی است که برای بار اول در اندروید ۵ معرفی شد و برای به حالت سکوت بردن هشدار‌ها و نوتیفیکیشن‌های مورد نظر کاربر، استفاده می‌شود.

android-5-1-20

 حال در اندروید 5.1 علاوه بر اینکه Priority Mode می‌تواند دستگاه را به صورت دائمی و برای مدتی مشخص به حالت سکوت ببرد، همچنین امکانی وجود دارد که می‌توان حالت سکوت را تا هشدار آلارم بعدی خود فعال نگاه داشت. این ویژگی‌ برای خواب شب بسیار کاربری به نظر می‌رسد. برای مثال شب دستگاه را بر روی حالت سکوت می‌گذارید و صبح با پخش شدن صدای آلارم، دستگاه نیز از حالت سکوت خارج می‌شود.

۴. تغییر صدا

android-5-1-07

در اندروید ۵ زمانی که در حال پخش موسیقی با گوشی خود هستید، با فشار دکمه تنظیم صدا می‌توان مقدار صدای موسیقی در حال پخش را افزایش یا کاهش داد. اما برای اینکه بخواهید صدای نوتیفیکیشن‌ها را تغییر دهید، مجبورید به تنظیمات بروید و در بخش Sound & notifications اینکار را انجام دهید. در اندروید 5.1، با تپ بر روی هر کدام از دکمه‌های تنظیم صدا، می‌توان به راحتی با تپ بر روی آیکون زنگ کنار (همچون شکل بالا) مقدار صدای نوتیفیکیشن‌ها را نیز تغییر دهید.

۵. راهی آسان‌تر برای اتصال به وای‌فای و بلوتوث

android-5-1-04

بهبودی جزئی که در منوی تنظیمات سریع اندروید 5.1 پیش آمده اتصال به وای‌فای و بلوتوث‌ها را راحت می‌کند. در منوی تنظیمات سریع نسخه جدید اندروید زمانی که بر روی آیکون بلوتوث یا وای‌فای تپ کنید، آیکون پیکان جدیدی را مشاهده خواهید کرد که به وسیله آن می‌توان صفحه‌ای باز کرد و راحت‌تر به وای‌فای‌ها و بلوتوث‌های اطرف متصل شد.

۶. تغییر آسان صدای آلارم

android-5-1-03

در نسخه‌های پیشین اندروید برای تغییر صدای آلارم لازم است تا به تنظیمات رفته و در بخش Sound & notification اینکار را انجام دهید. در حالی که اکنون این فرآیند بسیار سریع‌تر شده و تنها کاری که لازم است انجام دهید، رفتن به اپلیکیشن ساعت دستگاه و بالا یا پایین کردن مقدار صدا برای افزایش یا کاهش میزان صدای آلارم است.

۷. آیکون‌های جدید

android-5-1-21

زمانی که در صفحه خانگی اندروید 5.1 هستید با فشار دکمه‌های تنظیم صدا، صفحه‌ای در بالای نمایشگر ظاهر می‌شود که اکنون علاوه بر نام حالت‌های مختلف، آیکون‌های جدیدی نیز به همراه دارد. 

۸. پشتیبانی پیش‌فرض از دو سیم‌کارت

گوگل در اندروید 5.1 آیکون جدیدی را به نوار وضعیت دستگاه اضافه کرده است که وظیفه اطلاع دهی نبود سیم کارت در گوشی را بر عهده دارد.  

android-5-1-05

علاوه بر این، اندروید ۵.۱ به‌طور پیش‌فرض از دوسیم‌کارته بودن گوشی شما پشتیبانی می‌کند. می‌توانید رنگ خاصی به شماره‌گیر هر سیم‌کارت نیز اختصاص بدهید تا راحت‌تر تماس‌هایتان را مدیریت کنید.

۹. انیمیشن‌های بیشتر

android-5-1-25

علاوه بر آیکون‌های جدید، در این نسخه از سیستم عامل اندروید، انیمیشن‌های تازه‌ای نیز اضافه شده است. انیمیشن‌های جدید بیشتر در اپلیکیشن ساعت و تنظیمات سریع به چشم می‌خورند. از اینجا می‌توانید تمام ویژگی‌های اندروید ۵ را نیز مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات