امروز مجموعه آفیس برای تبلت‌های اندرویدی منتشر می‌شود

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند هفته از انتشار نسخه پیش‌نمایش آفیس برای اندروید می‌گذرد اما مایکروسافت در حال آماده سازی نسخه نهایی این اپلیکیشن‌ها و عرضه آن‌ها در گوگل پلی است. تا چند ساعت دیگر قادر خواهید بود نسخه نهایی ورد، اکسل و پاورپوینت را در تبلت خود تجربه کنید.
تبلیغات

همانطور که احتمالا مطلع هستید، برای اجرای اپلیکیشن‌های رسمی آفیس به یک تبلت ۷ اینچ یا بزرگتر نیاز دارید که از اندروید ۴.۴ کیت‌کت پشتیبانی کند. از مشخصات سخت‌افزای نیز لازم است تبلت شما بر پایه پردازنده ARM باشد و از ۱ گیگابایت یا مقدار بیشتر حافظه رم بهره ببرد.

در نسخه پیش‌نمایش آفیس برای تبلت‌های اندروید، غول نرم‌افزار دنیا کار خود را برای بهینه کردن این برنامه‌ها بسیار عالی انجام داده و آفیس دسکتاپ را به راحتی روی تبلت شما آورده است. اما در زمان آغاز به کار با هر کدام از این برنامه‌ها در نسخه نهایی، از شما درخواست می‌شود با حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوید و تنها در این صورت است که می‌توانید اسناد خود را ویرایش، ذخیره یا پرینت کنید. خوشبختانه همه اپلیکیشن‌های مجموعه آفیس برای تبلت‌های اندرویدی رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه‌ای نیست.

اما اگر دوست دارید اپلیکیشن‌های مجموعه آفیس را روی تبلت‌هایی با نمایشگر ۱۰.۱ اینچ یا بزرگتر اجرا کنید، مجبورید هر ماه ۶.۹۹ دلار برای عضویت آفیس ۳۶۵ بپردازید. با داشتن این عضویت شما از ویژگی‌های بیشتری همچون بررسی تغییرات به وجود آمده در اسناد ورد و دریافت "Presenter View" در برنامه پاورپوینت برخوردار خواهید بود. همچنین می‌توانید تمام مقالات خود را در بین دستگاه‌های مختلف سینک کنید.

Excel-Hero

همه اپلیکیشن‌های آفیس دارای یک صفحه خانگی شبیه به هم هستند. اسنادی که قبلا باز شده در ستون سمت چپ قرار می‌گیرد، در حالی که قالب‌های متعدد برای شروع یک مقاله تازه در سمت راست جای گرفته است. در پایین ستون سمت چپ لینکی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید یک سند دیگر را باز کنید. همچنین شما می‌توانید فایل‌های خود را در دستگاه محلی ذخیره کنید یا اینکه در حساب کاربری OneDrive مایکروسافت قرار دهید. ذخیره در SharePoint و سینک با دراپ‌باکس از موارد دیگر بایگانی اسناد است. 

خوشبخاتانه هر سه اپلیکیشن ورد، پاورپوینت و اکسل به خوبی با محیط لمسی تبلت‌ها هماهنگ شده‌اند و باگ جدی در زمان اجرا و کار کردن این برنامه‌ها شما را دچار دردسر نخواهد کرد. مایکروسافت گفته که نسخه پیش‌نمایش این اپلیکیشن‌های مجموعه آفیس بیشتر از ۲۵۰/۰۰۰ بار در ۱۱۰ کشور با ۳۳ زبان مختلف دانلود شده‌اند. اگر مجموعه اپلیکیشن آفیس روی تبلت‌های اندروید را دانلود و استفاده کردید، نظر خود را درباره این مجموعه در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات