ایلان ماسک از پروژه‌ی ۱۰ میلیارد دلاری اینترنت ماهواره‌ای رونمایی کرد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این اخباری در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در زمینه‌ی راه‌اندازی یک شبکه‌ی ماهواره‌ای در زومیت منتشر شد. روز گذشته وی اعلام کرد که درصدد سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در این زمینه است.
تبلیغات

ایلان ماسک که در حال حاضر زمام امور در کمپانی‌های تسلا و اسپیس‌ایکس را در دست دارد، از پیشبرد فناوری راضی نیست و در پی آن است تا ایده‌های نوآورانه‌ی خود را بیش از پیش پیاده کند. ایلان ماسک در هفته‌ای که گذشت خبر از ایجاد یک مسیر ۸ کیلومتری برای پیاده‌سازی ایده‌ی هایپرلوپ داد. وی همچنین به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در زمینه‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد. براساس اطلاعات منتشر شده ماهواره‌های ارسالی در فاصله‌ی ۱۲۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار خواهند گرفت. برای درک بهتر فاصله‌ی این ماهواره‌ها بهتر است به فاصله‌ی ۴۳۱ کیلومتری ایستگاه بین‌المللی فضایی از سطح زمین اشاره کنیم. البته فاصله‌ی این ماهواره‌ها از مدار میانی ۳۸٬۰۰۰ کیلومتری به زمین نزدیک‌تر است. فاصله‌ی نزدیک‌تر به معنای سرعت بالاتر اینترنت است، از این‌رو شاید شاهد ظهور رقیبی برای اینترنت ارائه شده روی فیبر نوری باشیم.

ایلان ماسک همچنین به این موضوع اشاره کرد که اقدامات مورد نیاز برای راه‌اندازی این سرویس خارج از مقر اصلی اسپیس‌ایکس در سیاتل انجام خواهد گرفت. براساس اطلاعات منتشر شده، ۶۰ نفر در پیشبرد این طرح کار خواهند کرد که بصورت همزمان روی موشک‌های فالکون و کپسول‌های دراگون نیز فعال هستند. ماسک اعلام کرد که این پروژه به ۵ سال زمان نیاز دارد و ۱۰ میلیارد دلار نیز برای آن اختصاص خواهد یافت. اسپیس‌ایکس این پروژه را به‌عنوان یک منبع درآمد طولانی مدت به منظور احداث شهری در مریخ می‌نگرد.

همانطور که امروز صبح در زومیت خواندید، کمپانی وان‌وب نیز به رهبری گرگ وایلر درصدد توسعه‌ی چنین شبکه‌ای است. سال گذشته وایلر با ماسک برای انجام پروژه بصورت مشترک صحبت‌هایی را به انجام رساندند که در اثر عدم توافق روی معماری این شبکه، هر دو فرد بصورت جداگانه درصدد راه‌اندازی شبکه‌ی خود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات