دین هاچامُویچ، رهبر تیم توسعه‌ی اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت را ترک کرد

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
دین هاچامُویچ، مدیر بخش توسعه‌ی مرورگر اینترنت اکسپلورر و یکی از کارکشته‌ترین کارمندان مایکروسافت که سابقه‌ای ۲۴ ساله در این کمپانی داشت، ردموند را ترک کرد.
تبلیغات

هاچاموُیچ با انتشار پستی در وبلاگ خود از این موضوع پرده برداشت. وی خود را آماده‌ی تقابل با تجربیات تازه‌ای در زندگی شخصی و کاری می‌کند. هاچاموُیچ در مصاحبه با گیک‌وایر اعلام کرد که کمپانی مایکروسافت در ۲۴ سال اخیر تغییرات بسیاری را به خود دیده و اکنون وقت آن رسیده تا وی هم در جریان تغییرات، مایکروسافت را ترک کند.

هاچامویچ از سال ۲۰۰۳ میلادی عهده‌دار مدیریت بخش توسعه‌ی مرورگر اینترنت اکسپلورر شده بود. زمانی که هاچامویچ سکان هدایت این بخش از کمپانی را بر عهده گرفت، اینترنت اکسپلورر پیشتاز بلامنازع بازار مرورگرهای اینترنتی بود و بخش بزرگی از کاربران از این نرم‌افزار استفاده می‌کردند. نزدیک‌ترین رقیب ردموندی‌ها که نت‌اسکیپ بود که حال و روز خوشی نداشت. اما بعد از  سه سال شرایط تغییر کرد و رقبای نوپایی چون فایرفاکس به دنبال باز کردن جای پایی برای خود بودند. هاچامویچ در این بازه‌ی زمانی با اعتراف به مشکلات موجود در اینترنت اکسپلورر، مسؤولیت عدم تکرار موفقیت مایکروسافت در این زمینه را بر عهده گرفت.

سال گذشته‌ی میلادی هاچامویچ  با تغییر سمَت روبه‌رو شد و به دنبال تغییر ساختار تیم ویندوز به عنوان مدیر داده‌‌ی مایکروسافت شروع به کار کرد. وی تلاش‌های بسیاری را در جهت توسعه‌ی اینترنت اکسپلورر انجام داد که از جمله‌ی آن می‌توان به افزایش امنیت این مرورگر و همچنین پشتیبانی از HTML 5 اشاره کرد. اما هیچ‌یک از این امکانات منجر به بالارفتن سهم اینترنت اکسپلورر در مقایسه با رقبای موجود در بازار نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات