هکر‌های سونی، بینندگان فیلم «The Interview» را تهدید کردند

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
داستان هک شدن سونی‌پیکچرز رفته‌رفته جالب‌تر از پیش می‌شود. پس از آنکه سونی پیکچرز به تهدید هکرها مبنی بر توقف اکران فیلم The Interview توجه نکرد، حال نفوذگران، افرادی که قصد تماشای این فیلم سینمایی را دارند مورد تهدید قرار داده‌اند.
تبلیغات

هکرها با پیشنهادی آمیخته به تهدید، افرادی که درصدد تماشای فیلم The Interview هستند را از انجام این کار بر حذر داشته‌اند. پیش از این و در اطلاع‌رسانی قبلی، این افراد وعده‌ی اهدای هدیه‌ی کریسمس را داده بودند که بنابر گمانه‌‌زنی‌ها، کارشناسان این وعده را به انتشار بخش دیگری از اطلاعات تعیبر کرده بودند. در حال حاضر و پس از تهدید جدید، بسیاری هدیه‌ی کریسمس هکرها را یک حمله عنوان می‌کنند. هکرها برای نمایش قطعیت خود در تهدید‌های انجام شده، به حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر نیز اشاره کرده‌اند. در ادامه می‌توانید متن پیام جدید هکرها را ببینید:

اخطارما سرنوشت تلخ افرادی را که سعی در ایجاد تفریح و شادی از موضوع‌‌های تروریستی دارند، بصورت روشنی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف به شما نشان خواهیم داد.در آینده‌ی نزدیک تمام دنیا فیلم مضحکی را که سونی‌پیگچرز تولید کرده، خواهند دید.تمام دنیا در ترس و وحشت فرو خواهد رفت.۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را به یاد بیاورید.به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از مکان‌هایی که این فیلم نمایش داده می‌شود، دوری کنید. اگر منزل شما نزدیک به سالن‌های نمایش این فیلم است، منزل خود را ترک کنید.مسئولیت تمام پیش‌‌آمدها، سونی و حرص و طمع این کمپانی است.تمام دنیا سونی را سرزنش خواهند کرد.

هکر‌ها در کنار تهدید، بخش دیگری از ایمیل‌‌ها را منتشر کردند که براساس اطلاعات دریافت شده، متعلق به مدیرعامل کمپانی سونی پیکچرز، مایکل لاینتون است. با توجه به اینکه هکر‌ها بصورت ناشناس و با استفاده از چندین ایمیل به برقراری ارتباط با خبرنگاران می‌پردازند، گمانه‌هایی مبنی بر اینکه این هک توسط چندین گروه به انجام رسیده مطرح شده است. اما شماری دیگر از کارشناسان، با توجه به ادامه‌دار بودن انتشار ایمیل‌ها و همچنین هدف‌دار بودن تهدید‌ها، این عمل را متوجه یک گروه واحد می‌دانند.

پیش‌تر بسیاری انگشت اتهام را به سوی کره‌ی شمالی نشانه رفته بودند. فیلم The Interview با درون‌مایه‌ای کمدی، رهبر کره‌ی شمالی را هدف قرار داده است، با توجه به این موضوع و همچنین گستردگی حمله‌ی صورت گرفته به سونی پیکچرز، بسیاری کره‌ی شمالی را مسبب اصلی آن می‌پنداشتند. کره‌ی شمالی با انتشار بیانیه‌ای هرگونه‌ مسئولیت در این حمله را رد کرد. اف‌بی‌آی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که مدرکی دال بر دخالت کره‌ی شمالی در این حمله‌ی سایبری نیافته است.

اکران رسمی فیلم The Interview در روز کریسمس آغاز خواهد شد. به‌نظر شما گروه هکرها که خود را نگهبانان صلح می‌خوانند، در این روز دست به چه اقدامی خواهند زد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات