لباس‌های مجهز به پنل خورشیدی برای شارژ ابزارهای الکترونیکی معرفی شدند

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کم‌کم بازار لباس‌هایی که قابلیت شارژ ابزارهای الکترونیکی را دارند نیز رونق می‌گیرد. در جدیدترین اقدام در این زمینه یکی از طراحان معروف لباس مدل‌هایی را به بازار عرضه کرده که قابلیت شارژ گجت‌های شما با استفاده از انرژی خورشیدی را دارند.
تبلیغات

همه ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که هنگامی که بیرون از منزل یا محل کار خود در حال حرکت هستیم با هشدار مبنی بر خالی شدن شارژ گوشی مواجه شده‌ایم و در این زمان نیاز به شارژ مجدد آن پیدا کرده‌ایم. حالا به نظر می‌رسد که طراح لباس مشهور  Tommy Hilfiger فناوری شارژ ابزارهای الکترونیک را به یک‌سری از مدل‌های لباس تعطیلات آخر سال میلادی اضافه کرده است. Hilfiger تعداد محدودی لباس با پنل خورشیدی برای خانم‌ها و آقایان عرضه کرده است.

Tommy Hilfiger این لباس‌های ویژه را با همکاری کمپانی Pvilion تولید کرده است. Pvilion پنل‌های خورشیدی را از یک سیلیکون مقاوم در برابر آب، سبک وزن و انعطاف‌پذیر توسعه داده است.

پنل‌های خورشیدی این لباس‌ها انرژی را جمع‌آوری کرده و در یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی که در جیب جلوی این لباس قرار دارد، ذخیره می‌کنند. پک باتری دارای 2 درگاه USB است که قابلیت شارژ دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. البته این قابلیت وجود دارد که  اگر از ظاهر پنل‌های خورشیدی روی لباس خوشتان نیامد، می‌توانید آنها را جدا کنید. هنوز مشخص نیست که چقدر طول می‌کشد تا با استفاده از انرژی خورشیدی، این باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی شارژ شود ولی در صورتی که عجله داشته باشید، می‌توانید از پریز منزل خود نیز برای شارژ آن استفاده کنید.

این لباس‌ها در حال حاضر در اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و آسیا در دسترس خریداران هستند. قیمت این لباس‌ها 600 دلار است و به نظر می‌رسد با شلوارهای مایکروسافت که پیش از این ارائه شده بودند، می‌توانند ست شوند.نظر شما در مورد توسعه این‌گونه لباس‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات