بزرگ‌ترین نیروگاه شناور خورشیدی جهان در سطح مخزن سدی در ژاپن ساخته می‌شود

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
دولتمردان استان سایتاما در ژاپن اعلام کردند که با همکاری یک کمپانی خصوصی درصدد ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان روی سطح آب یک دریاچه‌ی مصنوعی هستند. ظرفیت تولید این نیروگاه شناور برابر ۷.۵ مگاوات است.
تبلیغات

این دریاچه‌ی مصنوعی «اومنوکی‌فوروکُری» نام دارد که برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس اطلاعات منتشر شده، سطح این دریاچه به اجاره واگذار شده و درآمد حاصل از این اجاره‌ برای نگه داری تاسیسات زمین زراعی و کاهش هزینه‌های دولت محلی به کار برده خواهد شد. قرارداد اجاره‌ی زمین در تاریخ ۳۱ اکتبر به امضا طرفین رسیده است.

کمپانی اسمارت انرژی وظیفه‌ی احداث این نیروگاه خورشیدی را بر عهده دارد و از جمله‌ی کمپانی‌های خصوصی فعال در زمینه‌ی تولید انرژی خورشیدی در کشور ژاپن است. علاوه بر اسمارت انرژی، کمپانی‌های دیگری نیز در این پروژه شرکت دارند.

مساحت کل قسمتی از سطح آب که برای قرارگرفتن پنل‌های خورشیدی در نظر گرفته شده، ۱۳۰٫۰۰۰ متر مربع است. اسمارت‌انرژی ۲۷٫۴۵۶ پنل خورشیدی را روی سطح دریاچه مستقر خواهد کرد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار می‌رود عملیات ساخت این نیروگاه از میانه‌های سال نوی میلادی آغاز شود. در صورتی که تمامی مراحل طبق جدول زمانی پیش‌بینی شده انجام شود، این نیروگاه از اکتبر ۲۰۱۵ تولید انرژی را آغاز خواهد کرد.

انرژی الکتریکی تولید شده در این نیروگاه به کمپانی Tokyo Electronic Power فروخته خواهد شد. انتظار می‌رود این نیروگاه ۸٫۳۰۵ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی را بصورت سالیانه تولید کند که این میزان برابر مصرف ۲٫۳۰۰ خانوار است.

تمامی پنل‌های خورشیدی و سازه‌های مورد نیاز در ساخت این نیروگاه توسط کمپانی‌های ژاپنی تامین خواهد شد. ژاپن برخلاف کشور عزیزمان فاقد منابع انرژی فسیلی همچون نفت است. سرزمین کشور خورشید تابان علاوه بر نداشتن منابع نفتی و گازی، وسعت چندان زیادی نیز ندارد، از این‌رو سطح آب دریاچه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات