سامسونگ رتبه دوم از نظر بودجه‌ی بخش تحقیق و توسعه

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش اخیر مجله فورچون، شرکت سامسونگ در لیست شرکت‌های برتر در زمینه استراتژی و خلاقیت جهانی در سال 2013، در قسمت هزینه کردن برای تحقیق و توسعه (R&D) از بین 1000 شرکت برتر در رتبه دوم قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر طبق اطلاعات موجود در این گزارش، در سال 2013 هزینه‌های R&D  شرکت‌های موجود در این لیست در مجموع 647 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال 2012 حدود 9 میلیارد دلار افزایش داشته است. این 1,000 شرکت در مجموع دو پنجم کل هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های تمام دنیا را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین سهم حوزه‌های بهداشت و صنعت کامپیوتر در مجموع 50 درصد از رقم 647 میلیارد دلار است. در کنار این بخش‌ها صنعت خودروسازی نیز در رتبه بعدی هزینه‌کرد در بخش تحقیق و توسعه قرار دارد. در ادامه لیست 10 شرکتی که بیش از سایرین درآمد خود را صرف بخش تحقیق و توسعه کرد‌‌ه‌اند، آمده است:

  •  فولکس واگن: 13.5 میلیارد دلار را صرف بخش تحقیق و توسعه خود کرده که این رقم معادل 5.2 درصد از درآمد سالیانه این شرکت است.
  •  سامسونگ: 13.4 میلیارد دلار را صرف بخش تحقیق و توسعه خود کرده که این رقم معادل 6.4 درصد از درآمد سالیانه این شرکت است.
  •  اینتل: 10.6 میلیارد دلار معادل 20.1 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  •  مایکروسافت: 10.4 میلیارد دلار معادل 13.5 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  •  Roche: به میزان 10 میلیارد دلار معادل 19 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  • Novartis: به میزان 9.9 میلیارد دلار معادل 16.8 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  • تویوتا: 9.1 میلیارد دلار معادل 3.5 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  • Johnson & Johnson: به میزان 8.2 میلیارد دلار معادل 11.5 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  • گوگل: 8 میلیارد دلار معادل 13.2 درصد از درآمد سالیانه‌اش
  • Merck: به میزان 7.5 میلیارد دلار معادل 17 درصد از درآمد سالیانه‌اش

میزان هزینه شرکت اینتل در بخش تحقیق و توسعه نسبت به درآمدش بیش از 2 برابر بسیاری از شرکت‌های موجود در این لیست است که این امر توجه فوق‌العاده شرکت اینتل به بخش تحقیق و توسعه را نشان می‌دهد. همچنین به اعتقاد تحلیلگران هزینه‌های سنگین سامسونگ در بخش R&D در سال 2013 بیشتر مربوط به هزینه‌های این غول کره‌جنوبی در زمینه تلویزیون‌های هوشمند و خدمات مربوط به آنها همچنین برنامه‌های این شرکت برای توسعه تجاری و توسعه موسسه پیشرفته فناوری سامسونگ است. علاوه بر این سامسونگ مراکز R&D در دره سیلیکون، Bangalore و پکن نیز دارد.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در لیستی که نام شرکت هایی با بیشترین هزینه‌کرد در عرصه تحقیق و توسعه آمده است نام سامسونگ در رتبه دوم قرار داشته باشد و  حتی کسب رتبه اول توسط فولکس واگن نیز بسیار جالب توجه است. نظر شما در مورد این لیست چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات