رئال مادرید و مایکروسافت؛ قرارداد همکاری غول‌های فوتبال و تکنولوژی دنیا

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
مطالعه 7 دقیقه
روز گذشته و در جریان یک مراسم رسمی، مایکروسافت به عنوان حامی مالی جدید باشگاه رئال مادرید اسپانیا معرفی شد تا پیوندهای میان تکنولوژی و فوتبال، این‌بار با همکاری یکی از بهترین‌های این دو عرصه، در هم تنیده‌تر از گذشته شود. در ادامه با گزارشی از این رویداد، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کهکشانی‌ها که طبق گزارش فوربس، در صدر ارزشمندترین باشگاه‌های جهان قرار دارند و البته لقب «بهترین تیم قرن بیستم» را نیز یدک می‌کشند، این‌بار طی قراردادی مناسب با ردمورندی‌ها، درصدد افزایش بیش از پیش سرمایه‌های خود هستند.

روز گذشته، اورلاندو آیالا، عضو هیئت مدیره و مدیر بخش گسترش بازار مایکروسافت، با حضور در ورزشگاه سنتیاگوبرنابئو، قرارداد همکاری 4 ساله‌ای را به ارزش 30 میلیون دلار با با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، به امضا رساند.

این قرارداد را می‌توان یک همکاری منحصر‌به‌فرد قلمداد نمود؛ چرا که علاوه بر مباحث تبلیغاتی و مالی، شامل ارائه‌ی محتوای دیجیتال ویژه و تجربیات مجازی از طریق یک پلتفرم دیجیتالی جدید برای مادریستا یا همان طرفداران تیم رئال مادرید خواهد بود. علاوه بر این، مایکروسافت راهکارهایی مبتنی بر کسب‌و‌کار را برای افزایش بهره‌وری و عملکرد این باشگاه، ارائه خواهد کرد.

realmadrid-macrosoft-04

بنابر آنچه در وبلاگ رسمی مایکروسافت منتشر شده است، ردموندی‌ها تلاش خواهند کرد تا کسب‌و‌کار کهکشانی‌ها را با استفاده از سرویس‌ها و دستگاه‌های خود مدرن‌سازی نمایند. به عنوان مثال، مربیان و بازیکنان این تیم، از این پس از سرفیس پرو 3 به عنوان ابزار کلیدی برنامه‌های خود استفاده خواهند کرد. اما آنچه مشخص است، بیشترین تمرکز مایکروسافت روی خلق پلتفرمی دیجیتالی برای طرفداران رئال مادرید است تا از این طریق آن‌ها به محتوا و تجربیاتی دسترسی داشته باشند که آن‌ها را بیش از پیش به بازی و تیم مورد علاقه‌شان نزدیک می‌کند.

ما با استفاده از راهکارهای ابری مایکروسافت، محتوایی اختصاصی، سفارشی و شخصی‌سازی شده و سرویس‌ها‌ی دیجیتال ویژه‌ای را به هواداران ارائه خواهیم کرد؛ سرویس‌هایی که هم در ورزشگاه سنتیاگو برنابئو و هم از هر نقطه‌ی دیگری بصورت مجازی، پیش، حین و بعد از هر بازی در دسترس طرفداران خواهند بود. بنابراین طرفداران نه‌تنها به محتوای از پیش آماده شده دسترسی خواهند داشت، بلکه قادر خواهند بود تا تجربیات اختصاصی خود را از هرجا و در هر زمان، با توجه به سلیقه‌ی خود خلق و استفاده نمایند. و از آنجایی که ورزش ذاتاً یک مقوله‌ی جامعه‌گراست، ما به کاربران کمک خواهیم کرد تا تجربیات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگر روش‌ها، با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مایکروسافت معتقد است تصاویر، از اعداد و نوشته‌ها گویاتر هستند و مفهوم را بهتر و بیشتر منتقل می‌کنند. اما اطلاعات منتشر شده در تصاویر نیز ثابت و استاتیک هستند و متناسب با تغییرات و گذر زمان، به روز نمی‌شوند. پس باید راهکاری را جایگزین آن‌ها کرد که توان پویایی بسیار بیشتری را نسبت به متون، تصاویر و اینفوگرافی‌های منتشر شده در سایت‌ها، روزنامه‌ها و مجلات داشته و محدود به زمان نباشد. ردموندی‌ها در این رابطه می‌گویند:

این همان انقلابی است که ما به کمک رئال‌ مادرید به وجود خواهیم آورد. چشم‌اندازی که پلتفرمی کاملاً پویا را ارائه خواهد کرد تا طرفداران، با در اختیار داشتن قابلیت‌هایی باورنکردنی، به کشف ایده‌ها و تجربیات جدید بپردازند.

مایکروسافت اعلام کرده است که در همین راستا، نسخه نمایشی از راهکار Big Data خود را به منظور شبیه‌سازی داده‌ها و آنالیز داده‌های پویا به نمایش گذاشته است. چیزی که با بهره‌گیری از قابلیت‌های آفیس 365، تجربه‌ای بسیار آسان و لذت‌بخش را برای ساخت مقایسه‌های گرافیکی از عملکرد بازیکنان و بازی‌ها، در اختیار طرفداران قرار خواهد داد؛ تجربه‌ای که برای هر فرد اختصاصی و نو خواهد بود. برای طرفداران ورزش، دسترسی آسان به چنین داده‌های پویا و به روزی، می‌تواند روند و کیفیت بازی را تغییر دهد.

realmadrid-macrosoft-05

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، با مثبت ارزیابی کردن این قرارداد، عنوان کرد که : «امروز ما از طریق اتحاد با یک شریک قدرتمند، تلاش خواهیم کرد پلتفرم دیجیتالی عظیمی را ایجاد نماییم که نوع ارتباط طرفداران با رئال مادرید را متحول سازد». وی افزوده است: «لازمه‌ی تحقق این هدف بزرگ، عبور از مرزهای‌های فناوری و تکنولوژی خواهد بود و از همین رو است که ما مایکروسافت را انتخاب کرده‌ایم».

realmadrid-macrosoft-01

پرز در ادامه‌ی صحبت‌های خود در مراسم انعقاد قرارداد با ردموند‌ها عنوان کرده :

در هر کشوری و در هر قاره‌ای، همیشه میلیون‌ها طرفدار مادریدیستایی، بدون در نظر گرفتن مرزها و تنها از طریق یک احساس مشترک به یکدیگر وصل می‌شوند و ما نیز در کنار آن‌ها هستیم. این باشگاه همیشه در مسیر رشد و تعالی، پییشگام بوده و اکنون زمان آن است که متناسب با علم روز قدم برداریم؛ آنگونه که شایسته‌ی بهترین باشگاه جهان است.

امروز ما انقلابی دیجیتالی را برای به هم پیوستن احساسات مادریستاها بنیان نهادیم

مادریستاها این جامعه‌ی عظیم دیجیتالی را از سراسر دنیا و برای تنها یک هدف به پیش خواهند برد: رئال مادرید. کسانی که رئال مادرید، یعنی بزرگ‌ترین افسانه‌ی تاریخ را ساخته‌اند، ارزش‌های خود را در تاریخ به یادگار گذاشتند. البته که هدف ما فتح افق‌های جدید، اهداف و چالش‌هایی جدید است. سنتیاگو برنابئو و آلفردو دی استفانو، این دو اسطوره‌ی فقید، کارخانه‌ی عظیمی از رویاها را در جهان خلق کردند و این موفقیت روز به روز ادامه پیدا کرده تا به امروز که یک انقلاب دیجیتالی، کانالی از احساسات مادریدیستاها از سرتاسر دنیا را به وجود خواهد آورد و به هم پیوند خواهند زد.
realmadrid-macrosoft-03

اورلاند آیالا نیز در ادامه‌ی این مراسم با ابراز خرسندی از عقد این قرارداد، اظهار داشته :

« حضور در معبد فوتبال جهان، یک افتخار برای مایکروسافت است. ما در حال برداشتن یک گام به جلو و پیشی گرفتن از بزرگان ورزشی دنیا هستیم. ما با هم، رئال مادرید را یه مدلی تبدیل خواهیم کرد که از سوی صنعت ورزش دنبال شود».

در این رویداد، پیام ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز قرائت شد.

هر چند جزئیات دقیق‌تری از این قرارداد به صورت عمومی منتشر نشده است، اما کارشناسانی که در جریان مفاد آن بوده ولی از انتشار آن معذور هستند اظهار داشته‌اند که قرارداد ردموندی‌ها و کهکشانی‌ها، ارزشمندتر از قراداد تیم رقیب آن‌ها، یعنی بارسلونا با اینتل است (قراردادی 5 ساله به ارزش 25 میلیون دلار)؛ چرا که این قرارداد علاوه بر رقم بالاتر، برای 4 سال در نظر گرفته شده و از طرفی، بخشی از پروسه‌ی مدرن‌سازی ورزشگاه سنتیاگوبرنابئو نیز به حساب می‌آید.

به نظر می‌رسد رئال‌مادرید در ادامه‌ی موفقیت‌های فراوان خود، این بار در تلاش است تا با کمک ردموندی‌ها، لحظات شیرینی را فراتر از 90 دقیقه‌ی هر بازی، برای طرفدارانش در تمام دنیا رقم بزند.

سرمایه‌گذاری و دورخیز قابل‌توجه کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی در ورزش

آنچه مسلم است، جذابیت روزافزون رشته‌های ورزشی در میان مردم جهان، انگیزه‌ی کمپانی‌های مطرح در تکنولوژی نظیر مایکروسافت را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و نهایتاً دستیابی به محبوبیت و فروش بالاتر شدیداً افزایش داده است. مایکروسافت پیش‌تر نیز برای تصاحب حق نام ورزشگاه رئال مادرید یعنی سنتیاگو برنابئو تلاش بسیاری کرده بود که نهایتاً مغلوب بانک متمول ابوظبی شد؛ چرا که ماه گذشته کهکشانی‌ها در ازای قرارگیری نام ابوظبی در ابتدای نام ورزشگاه خود به مدت 20 سال، هزینه‌های بازسازی آن را که چیزی بین 400 تا 500 میلیون دلار ارزیابی می‌شود تأمین کردند. در ماه می سال 2013، لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی یا همان NFL، قراردادی 5 ساله به ارزش 400 میلیون دلار را با مایکروسافت به امضا رساند تا از این طریق، تماشای تلویزیونی طرفداران این ورزش را افزایش دهد.در ادامه و به منظور افزایش همکاری‌های دو طرف این قرارداد، بندهایی نیز به آن اضافه شد که از جمله آن اجازه‌ به مربیان برای استفاده از تبلت سرفیس پروی مایکروسافت جهت ارتباطات، مشا‌هده‌ی بازی و نمایش تصاویر، طراحی تکنولوژی اختصاصی اسلایدلاین برای NFL، یکپارچه‌سازی بین بازی‌های زنده‌ی NFL و تیم‌های فانتزی فوتبال کاربران، پردازش اطلاعات و داده‌ها در رابطه با مصدومیت‌های بازیکنان و برندسازی در پخش صحنه‌های آهسته، اشاره کرد.

ماه گذشته نیز، یاهو قراردادی را با تیم San Francisco 49 امضا کرد تا بدینوسیله به عنوان «شریک اختصاصی تیم در انتشار محتوای ورزشی، شبکه‌های اجتماعی وبه اشتراک‌گذاری عکس و فیلم» در استادیوم جدید این تیم معرفی شود. در ماه جاری نیز تیم Dallas Cowboys قراردادی را با کمپانی AT&T به امضا رساند که طی آن، این تیم در ازای 20 میلیون دلار برای یک فصل، حق نام استادیوم خود را به AT&T واگذار نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات