پشتیبانی چند پلتفرمی دستبند هوشمند Microsoft Band چقدر اهمیت دارد؟

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
مطالعه 4 دقیقه
روز گذشته مایکروسافت از دستبند هوشمند خود با نام Microsoft Band رونمایی کرد. دستبند هوشمند مایکروسافت نه تنها از شکل و شمایل ظاهری بسیار خوبی بهره می‌برد و سنسورهای متنوع و کارآمدی در آن بکار گرفته شده است بلکه از همه‌ی پلتفرم‌های مطرح موبایل دنیا پشتیبانی می‌کند. این پشتیبانی می‌تواند دستبند مایکروسافت را به یک گزینه‌ی عالی بدل کند.
تبلیغات

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، مایکروسافت در سال ۲۰۰۴ اولین ساعت هوشمند خود را با قیمت حدود ۱۴۰ دلار معرفی کرد. ساعت  Microsoft SPOT Watch امکانات زیادی نداشت، اما می‌شد از طریق آن به رادیو FM متصل شد یا وضعیت آب و هوا را مشاهده کرد. حالا مایکروسافت بار دیگر و با یک گجت پوشیدنی جدید و جذاب به نام Microsoft Band وارد میدان شده است، ابزاری که با امکانات متنوع قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود. در این ابزار تمرکز ویژه‌ای بر روی سلامت شده است. از طریق مایکروسافت بند می‌توان اعلانیه‌های تلفن‌های هوشمند را دریافت کرد و متوجه‌ی تماس‌ها، متون، و ایمیل‌های دریافتی شد.

ساعت نیم‌چه هوشمند SPOT مایکروسافت

طی سال‌های ۲۰۰۴ که SPOT راهی بازار شد تا امروز که Band معرفی شده، تغییرات زیادی در بازار ابزارهای پوشیدنی ایجاد شده و چندین گجت در این شاخه راهی بازده شده است. اما موردی که دستبند هوشمند مایکروسافت را از دیگران متمایز می‌کند، پشتیبانی وسیع آن از تمام پلتفرم‌های موبایل شامل ویندوز فون، اندروید و iOS است. این بدین معنا است که مهم نیست که تلفن یا تبلت شما در کدام پلتفرم و با چه سیستم‌عاملی باشد با تمام آن‌ها می‌توانید نهایت استفاده را از دستبند مایکروسافت ببرید. این در حالی است که ساعت هوشمند اپل‌واچ تنها با آیفون و گجت‌های پوشیدنی تحت اندروید فعلا فقط با اندروید کار می‌کنند. حتی عینک هوشمند گوگل گلس نیز به سختی و از طریق یک اپلیکیشن به نام MyGlass app از iOS پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از آن از طریق ابزارهای ویندوز فونی نیست.

microsoft-band-3

به این ترتیب مایکروسافت نه‌تنها یک ابزار پوشیدنی جذاب را برای پلتفرم ویندو فون خود عرضه کرده بلکه بازار خود را گسترش داده و مشتریان پلتفرم‌های دیگر را نیز تشویق به خرید مایکروسافت بند کرده است.

تصور کنید که یک دستبند هوشمند اندرویدی یا اپل‌واچ تهیه کرده‌اید و به هر دلیلی سال آینده تلفن هوشمند جدیدی از پلتفرم‌های دیگر راهی بازار شود، آن‌وقت یا مجبور هستید در پلتفرم فعلی باقی بمانید یا گجت پوشیدنی شما بدون استفاده باقی می‌ماند.

microsoft-band-5

شاید موفق‌ترین ساعت هوشمند حال حاضر بازار، Pebble باشد که حدود ۴۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است. کارشناسان معتقدند یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این ساعت، پشتیبانی چند پلتفرمی آن است. واقعا اگر پبل تنها از یک پلتفرم مثلا اندروید یا iOS پشتیبانی می‌کرد باز هم اینقدر فروش می‌داشت؟ بعید به نظر می‌رسد.

دستبند مایکروسافت مجهز به ۱۰ نوع سنسور متنوع است. مثلا می‌تواند میزان اشعه فرابنفش آفتاب و حتی سطح استرس شما را نیز اندازه‌گیری کند. همچنین به دلیل استفاده از سنسور GPS در آن، می‌تواند بدون نیاز به تلفن هم مسیر شما را ردیابی کرده و گام‌هایتان را بشمارد، تا هر وقت به تلفن متصل شد، اطلاعات با آن همگامسازی شود. گفته می‌شود که این گجت می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد شما را همراهی کند.

band

به نظر من ساعت هوشمند مایکروسافت می‌تواند انتخاب بهتری در مقایسه با دستبندهای اندرویدی یا اپل‌واچ باشد چرا که این ابزار نه تنها تمام امکانات ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند را ارائه می‌کند بلکه قادر است به تلفن اندرویدی، ویندوز فونی یا حتی آیفون نیز متصل شود و اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. این دستبند هوشمند از نظر شکل و شمایل ظاهری و امکانات سخت‌افزاری نیز در سطح بسیار خوبی است و قیمت ۲۰۰ دلاری آن هم مناسب به نظر می‌رسد. پس چرا مایکروسافت بند را انتخاب نکنم؟ تمام ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ورزشی تقریبا سنسورهای یکسانی دارند و اطلاعات نسبتا مشابه‌ای را به تلفن هوشمند شما ارسال می‌کنند. امکانات اختصاصی هر کدام هم بیشتر شبیه به یک افزونه می‌ماند تا یک امکان خارق‌العاده و متفاوت. از طرفی مایکروسافت بند قادر است تا دستورات صوتی کاربر را از طریق کورتنا پردازش کرده و اجابت کند که این محصول را بیش از پیش جذاب می‌کند.

نظر شما در باره‌ی اسمارت بند مایکروسافت چیست؟ آیا مایل به تهیه‌ی آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات